בהיותנו בוחרים דיור מוגן איכותי עבור הורינו - תוך התייעצות איתם, עלינו לשים דגש על קשת רחבה של פרמטרים - אלו הופכים את הדיור המוגן ליוקרתי, נעים וכזה המקנה תחושת ביטחון שהיא למעשה הדבר החשוב ביותר עבור כל דייר ודיירת.

בתהליך הבחירה יש לקחת בחשבון פרמטרים כמו מיקום גיאוגרפי, השירותים הרפואיים השונים המוצעים במקום, פעילויות כמובן עם דגש על פתרון בעיות רבות אשר צצות בגיל השלישי כמו בדידות, חוסר ביטחון, תשישות, חולשה, תחושת תלות ואפילו דיכאון.

מה הופך דיור מוגן לאיכותי?

• ריבוי מתקנים - לכל אדם באשר הוא יש מגוון צרכים עליהם הוא נותן מענה בחיי היומיום. ריבוי מתקנים הוא בין הקריטריונים הכי חשובים בבית דיור מוגן איכותי שכן כך יכול הקשיש ליצור לעצמו סביבה עשירה בפעילויות. מגרשי טניס, בריכות שחיה, חדר כושר, חוגים כמו התעמלות לגיל הבוגר, פילטיס, ריפוי בעיסוק ועוד. גם הרצאות, טיולים וסיורים הם חלק בלתי נפרד מהפעילויות השונות המוצעות בבית דיור מוגן איכותי. הרעיון הוא לאפשר לקשיש לבצע את כל הפעולות השונות תחת קורת גג אחת ולמנוע מצב של שעמום ובדידות תוך אינטראקציה עם אנשים אחרים. ריבוי מתקנים נותן מענה על צורך פיזי, חברתי ונפשי גם יחד.

• תזונה בריאה, טעימה ועשירה - אוכל בריא מהווה חשיבות לגוף מאוזן בכל גיל אך כמה וכמה בגיל השלישי. עם הגיל צצות להן כל מיני בעיות בריאותיות כאלה ואחרות. זה הזמן לשים אקסטרה תשומת לב ולהעניק לדיירים את התזונה לה הם זקוקים בהתאם למצב הבריאותי כמובן.

• סביבת מגורים נעימה, נקייה ויפה - קשישים רבים רוצים לבלות את השלב הזה של חייהם עם הרבה ירוק בעיניים. הם רוצים סביבה נקייה, ריחנית ונעימה - ההפך ממוסד רפואי או בית אבות. יש יאמרו שבתי דיור מוגן איכותיים מדמים בית מלון יוקרתי ממש, הן בהיבט של העיצוב והן באווירה שנוצרת. בבית דיור מוגן איכותי שמים דגש על הניקיון, על הריח, על הטיפול והסביבה של המקום. עצים, פרחים, הקפדה על אסתטיקה וטיפוח הם אלו שהופכים בית דיור מוגן לאיכותי.

• צוות רפואי - בשונה מבית אבות, בבית דיור מוגן לרוב אין טיפולים סיעודיים אלא אם כן בבית הדיור יש מחלקה סיעודית. עם זאת, עדיין חשוב להקפיד על צוות רפואי אדיב, מקצועי וסבלני. מענה רפואי איכותי יקל מאוד על הקשיש הן בהיבט של לגשת למרפאה ולשירותים רפואיים חיצוניים והן בהיבט של איכות החיים.

זה הזמן לבחור את הטוב ביותר עבור האנשים שהכי יקרים לכם, אלו שדאגו לכם כל חייכם וכעת זה הזמן שלהם לנוח, ליהנות ממה שנשאר ולזכות לחיים מלאים, נעימים ואיכותיים במקום מטופח ונעים למגורים, סביבה חברתית מתאימה ומגוון של פעילויות לאורך כל היום.