תכנית אסטרטגית לפיתוח אזור התעסוקה במערב הרצליה: בניית כ-2,000 יחידות מגורים באזור התעסוקה, הוספת אלפי מקומות חנייה, שיפור תשתיות. עשרות מנהלי חברות הפועלות באזור השתתפו בכנס להצגת התכנית

ח"כ אלי כהן (מימין) ראש עיריית הרצליה משה פדלון יו"ר מינהלת אזור התעשייה, המסחר והעסקים גרי גוזלן צילום: עופר עמרם
ח"כ אלי כהן (מימין) ראש עיריית הרצליה משה פדלון יו"ר מינהלת אזור התעשייה, המסחר והעסקים גרי גוזלן צילום: עופר עמרם

אזור התעסוקה הרצליה, המכונה "בירת ההי טק של ישראל", הוא כבר מזמן מרכז מוביל של חברות בינלאומיות וישראליות במגוון תחומים, נוסף על הייטק. מדובר בין השאר בחברות השקעה, ריהוט, מטבחים, רכב, בנקים, מרכזי קניות, בילוי ועוד. לאחרונה מתחוללת בו תנופה אדירה של בינוי ופיתוח ועדיין הביקוש הגובר למשרדים במקום עולה על יכולת האיכלוס.

על מנת לבחון את הצרכים המשתנים של האזור ולהיערך ביעילות לשנים הבאות, הכינה מינהלת אזור התעשייה, שהיא הגוף המקשר עם העירייה, בשיתוף עם אגף ההנדסה בעירייה, תכנית אסטרטגית במטרה להמשיך ולקדם את המקום כאזור דינאמי פעיל בעל חוזק כלכלי.

התכנית מוסיפה לשטח הבנוי הקיים כ-2,000,000 מ"רומדברת בין היתר על תוספת של אלפי מקומות חנייה. כמו כן היא שומרת על האופי התעסוקתי של המקום באמצעות עירוב שימושים של תעסוקה, מסחר, מגורים ותיירות והגברת הקשר עם העיר, תוך שיפור תשתית הכבישים והוספת אמצעי תחבורה מקשרים לטובת הולכי רגל.

בנושא מגורים, מדובר בשינוי משמעותי, שכן כחלק מתהליך המתרחש בשנים האחרונות בערים מובילות בעולם, הכוונה היא לייצר אלטרנטיבה נוספת – מגורים בתוך אזור התעסוקה, וזאת מעבר לאזורי המגורים הקיימים, כשמדובר בכ-2,000 יחידות דיור. שינוי זה יוביל לפעילות ענפה בתוך האזור מעבר לשעות העבודה, יאפשר ניצול יעיל יותר של משאבי הקרקע וצמצום השימוש בכלי רכב פרטיים וכן יספק מענה למי שמחפשים לגור קרוב למקום העבודה.

ביום חמישי האחרון הוצגה התכנית בפני מנהלים בכירים של החברות המובילות הפועלות באזור, במפגש בהשתתפות ח"כ אלי כהן, ראש העיר משה פדלון, מ"מ וסגנית ראש העיר מאיה כץ, יו"ר מינהלת אזור התעשייה גרי גוזלן, חברי מועצה, מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, מנהלי אגפים, ובהמשך התקיים דיון וליבון של הנושאים שהועלו בה.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר בכנס: "אזור התעסוקה הרצליה מהווה צומת מרכזי בליבת העסקים של ישראל ויעד מועדף על ידי חברות מובילות, ישראליות ובינלאומיות. הכנס נועד לשתף את מנכ"לי החברות בגיבוש תכנית אסטרטגית מקיפה, שתכלול את הצרכים והשימושים המשתנים ומתן פתרונות כוללים להתאמת האזור למציאות המשתנה והעתידית".

יו"ר מינהלת אזור התעשייה, המסחר והעסקים (Hi Park) וחבר מועצת העיר, גרי גוזלן,

אמר: "התכנית האסטרטגית הינה עדות למשאבים הרבים שעיריית הרצליה משקיעה בפיתוח אזור התעשייה, וזאת במטרה להמשיך ולבסס את מעמדה כמרכז לפיתוח כלכלי העומד בשורה אחת עם הערים המובילות בעולם. חרתנו על דגלנו לקדם יזמות וחדשנות, מיצוב והנגשת כלל האזור תוך עירוב שימורים המפרה את מגוון הפעילויות והעסקים שבאזור".

מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, מסר: "אזור התעשייה בהרצליה הוא אחד מאזורי הביקוש המועדפים עבור מגוון הקשת הרחבה של החברות המובילות בארץ ובעולם וממוצב כקטר הכלכלי של העיר. עיריית הרצליה שמה לה למטרה להתאים את האזור לסטנדרטים בינלאומיים מתוך מחשבה עתידית על המציאות המשתנה".