שיער גוף הוא נושא לוהט היום: להסיר או לא להסיר? כל אחד יכול לעשות כראות עיניו כמובן: מדובר בסך הכל בעניין של העדפה אישית.

אם נוח ונעים לכם להישאר עם שיער גוף זה מצוין, וגם אם אתם מעדיפים להסיר אותו מסיבות של נוחות זה בסדר גמור. חשוב להבין שעניינים כמו אסתטיקה או היגיינה אינם תלויים בשיער גוף, שהינו דבר טבעי לחלוטין, ושהרצון להסיר שיער גוף צריך לבוא מכם ולא מדרישות של אנשים סביבכם. זה גם לגיטימי לחלוטין להסיר שיער באזורים מסוימים בגוף אבל לא באחרים.

יש שיטות שונות להסרת שיער ממקומות שונים בגוף כגון גילוח בסכין או במכונה, שעווה או אפילציה, אך שיטת הסרת השיער שהיא כנראה הפופולרית ביותר היום היא הסרת שיער בלייזר. היתרון המשמעותי של שיטה זאת הוא שהיא מאפשרת להיפטר משיער לא רצוי אורך זמן, ולקבל תוצאה אסתטית ונאה. אך האם הסרת שיער בלייזר מתאימה לכולם? ולמה כדאי לבדוק מראש אם אתם מתאימים לתהליך זה?

למי מתאימה הסרת שיער בלייזר?

לפני שנגיד למי מתאימה הסרת שיער בלייזר, חשוב להסביר את הדרך בה תהליך הסרת השיער מתבצע. הסרת שיער בלייזר נעשית באמצעות קרן אור, אשר נקלטת על ידי פיגמנט המלנין שבשערה. בשלב זה אנרגיית האור הופכת לאנרגיית חום ומשמידה את זקיק השערה. כדי שתהליך זה יתבצע באופן תקין, חשוב שיהיה הבדל ניכר בין גוון השערה ובין גוון העור, זאת מאחר שגם הפיגמנט האחראי על גוון העור הוא המלנין. ומכך, ניתן להבין שהמועמדים המתאימים ביותר לטיפול הסרת שיער בלייזר הם אלה שלהם גוון עור בהיר ושיער כהה. למעשה, ככל שהשיער יהיה כהה יותר בהשוואה לעור, כך התהליך יהיה יעיל יותר.

עם זאת, יש להסתייג ולומר שמכשירים מתקדמים להסרת שיער בלייזר, שמצוידים גם באורך גל ארוך, מאפשרים לטפל גם באנשים שגוון עורם כהה או שזוף. האנשים שטיפול הסרת שיער לייזר לא מתאים להם כלל הם לרוב אנשים בעלי שיער בהיר – בלונדיני או ג'ינג'י. בשיער בהיר ריכוז המלנין הוא נמוך מאד, ולכן, הלייזר לא יצליח להבחין בזקיק השערה. כמובן שבכל מקרה כדאי להתייעץ עם המכון כדי לוודא את הנושא, אך לצד זאת כדאי לדעת שגם לאנשים עם שיער בהיר יש מגוון אופציות אחרות להסרת שיער.

לסיכום, הסרת שיער בלייזר היא פתרון נוח ויעיל מאד המאפשר להיפטר משיער גוף לא רצוי לאורך זמן. מדובר בשיטה שמשאירה תוצאה חלקה ואסתטית, ללא פגמים כגון פצעים, חתכים או רגישויות. אם אתם שוקלים לבצע הסרת שיער בלייזר, מומלץ לתאם פגישה בה יסבירו לכם על השיטה, תוכלו להכיר את אנשי המקצוע שיבצעו את התהליך, ייקבע מספר הטיפולים הדרושים לכם ותוכלו להתרשם מהמקום. בהצלחה!