כ- 29,000 סטודנטים ילמדו בתשע"א בתכניות הלימודים לתואר ראשון, שני, שלישי, תעודה, תכניות בינלאומיות ותכניות מיוחדות. מספר הסטודנטים החדשים בתשע"א לתואר ראשון ושני יהיה דומה למספרם בתש"ע, וזאת לאחר עלייה מצטברת של כ-20% בין תשס"ח לתש"ע

כלים

בשנת הלימודים תשע"א הנפתחת בימים הקרובים יגדל מספר הסטודנטים לתואר ראשון ושני בכ-1,300 סטודנטים, וזאת לאחר עלייה של כ-1,200 סטודנטים בתש"ע.

הנתונים הללו משקפים את חוזקה של אוניברסיטת תל-אביב כמותג המוביל בהשכלה הגבוהה בישראל, וכאוניברסיטת מחקר ברמה בינלאומית. הם בולטים עוד יותר על רקע הקיפאון במספר הכללי של המועמדים ללימודים אקדמיים.

לקראת פתיחת שנת הלימודים, נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' יוסי קלפטר מציין כי שנת הלימודים תשע"א נפתחת באווירה אופטימית, ללא קיצוצים נוספים וללא הקפאת תקציב, וכי הוא מאמין כי הדבר יביא לייצוב המערכת. פרופ קלפטר מדגיש כי השנה חל גידול הן במספר הסטודנטים והן במאזן הקליטה של הסגל הבכיר, כאשר לראשונה מזה שנים ייקלטו כ-50 חברי סגל חדשים מצטיינים, ביניהם חוקרים חוזרים. אין ספק שכוח אדם איכותי זה יעשיר את האוניברסיטה ויחזק את מעמדה כאוניברסיטה המובילה והמבוקשת בישראל.

פרופ' קלפטר מוסיף כי אוניברסיטת תל אביב תפעל השנה להרחבת ההיצע בתוכניות הבינלאומיות בשפה האנגלית. לצד תוכניות לימוד בשפה האנגלית הקיימות בפקולטה לרפואה, משפטים, ניהול וחברה, יתווספו גם תוכניות לימודים גם במדעי הרוח. הדבר יתרום להפיכת אוניברסיטת תל- אביב למרכז אוניברסיטאי גלובלי, שיאפשר קליטה של סטודנטים וסגל אקדמי מרחבי העולם, כמקובל באוניברסיטאות המובילות בעולם.

הרקטור החדש של אוניברסיטת תל אביב,פרופ' אהרן שי, מציין כי "אחד מאושיות החברה הדמוקרטית, הציונות שלנו, הוא מגוון רחב של דעות ואנו חייבים בראש ובראשונה לשמור על חופש הביטוי המוחלט ועל חופש המחקר. ללא רוח פרצים של דעות לא יעשה קידום המדע בכל אחד מהתחומים המיוצגים בקמפוס" אמר פרופ' שי.

סגן נשיא למחקר ופיתוח, פרופ' אהוד גזית מציין כי "אוניברסיטת תל-אביב היא האוניברסיטה בעלת היקף המחקר הגדול ביותר במדינת ישראל. בשנת 2009 פרסמה אוניברסיטת ת"א יותר מאמרים בעיתונות המדעית מאשר כל אוניברסיטה אחרת בישראל ומאמריה צוטטו יותר מכל אוניברסיטה בישראל". אכן ע"פ הדירוג של ה-QS לשנת 2010, אוניברסיטת ת"א ממוקמת במקום ה-11 בעולם במספר הציטוטים פר חבר סגל, גבוה יותר מאשר כל אוניברסיטה אחרת בישראל. יתר על כן, גם בתום הקניין הרוחני. בשנת 2009 אוניברסיטת ת"א דורגה במקום ה-22 בעולם מבחינת היקף הגשת הצעות הפטנט, יותר מאשר כל מוסד אקדמי בישראל.

חוג הלימודים המבוקש ביותר לתואר הראשון הוא החוג לכלכלה עם כ- 1,700 נרשמים (כל העדיפויות). הפקולטה למדעי החברה היא הפקולטה הגדולה ביותר, בשנת הלימודים הקרובה ילמדו בה למעלה מ- 4,300 סטודנטים, מהם כ- 3,100 לקראת התואר הראשון.

תכניות לימודים חדשות שאושרו בתש"ע ומתוכננות להיפתח בתשע"א:

תואר ראשון

1. התכנית הבין-אוניברסיטאית לתואר ראשון בלימודי אפריקה (בשיתוף האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת בן גוריון בנגב והאוניברסיטה הפתוחה).

פרופ' שי מציין כי זו הפעם הראשונה שתוכנית הכוללת כמה אוניברסיטאות נפתחת, יש כאן שילוב של אמצעי הוראה וידע . "יש לנצל את המשאבים הלאומיים ליצירת תכניות בינאוניברסיטאיות" אמר פרופ' שי.

2. מסלול לימודים חד-חוגי בביולוגיה עם הדגש באקולוגיה ובאבולוציה

3. מסלול לימודים מחקרי לתואר ראשון בבית הספר לכימיה

4.מסלול לימודים לתלמידים מצטיינים בחוג לגיאוגרפיה וסביבת האדם .

תואר שני

1. תואר שני באדריכלות , לדברי פרופ' שי "בסיועו של דוד עזריאלי, הוקם תחום המבטא את רצון האוניברסיטה לקדם את תחום האדריכלות במישור האקדמי – מדעי".

2.תואר שני בתרבות הילד והנוער , לדברי פרופ' שי מדובר בתואר חדשני ביותר ואם עד כה התעלמו לימודי התרבות מהילד, הילדה, הנער או הנערה. "היום אנו מאמינים שיש לתת הדגש לקידומו של דור ההמשך, להבין אותו כראוי ולשרת אותו על פי הדרכים של המאה ה 21." אמר פרופ' שי.

3.תואר שני בארכיאולוגיה וחומרים ארכיאולוגיים

4.תואר שני במדיניות החינוך (במסלולי לימודים: מדיניות ההשכלה הגבוהה, מדיניות ומנהל במערכות חינוך מקומיות וארציות)

5.תואר שני בביולוגיה תיאורטית ומתמטית

קורס חדש ומיוחד, קורס העוסק בקשר שבין ספרות ורפואה "ספרות ורפואה - דו שיח סופרים רופאים" המיועד לסטודנטים לרפואה ולרפואת שיניים וישתתפו בו כקורס בחירה חופשית סטודנטים מכל רחבי הקמפוס.

בשירות הסטודנטים

דקאנט הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב: הכתובת לסטודנטים הזקוקים לסיוע בנושאים שמעבר ללימודים וגם של אלה המעוניינים לתרום לקהילה ולהשפיע

בחירת תחום לימודים, לחץ מבחינות, מימון שכר לימוד, תרומה לקהילה, מציאת עבודה... עם אתגרים אלה ואחרים מתמודדים סטודנטים כבר מעת הרשמתם לאוניברסיטה (כמועמדים), במהלך הלימודים וגם לאחר קבלת התואר – כבוגרים של אוניברסיטת תל-אביב.

באוניברסיטת תל-אביב מודעים לכך שהחיים כסטודנט יכולים להיות מאתגרים ולא רק אקדמית, אלא גם בשל נושאים שאינם נוגעים ישירות בלימודים, כמו נושאים כלכליים, חברתיים, נפשיים, תעסוקתיים ועוד.לשם כך פועל באוניברסיטת תל-אביב גוף בשם דקאנט הסטודנטים, שהוא הכתובת של הסטודנטים בכל נושא שמעבר ללימודים ביחידה האקדמית שלך.

המדורים של דקאנט הסטודנטים מלווים את הסטודנטים לאורך כל הדרך: מייעוץ בבחירת תחום לימודים ואבחון לקויות למידה; דרך מלגות וסיוע כלכלי, רווחת הסטודנט ושירות פסיכולוגי; ועד הכוון תעסוקתי - במהלך הלימודים ואחריהם.

מדור נוסף ומיוחד בדקאנט הוא המדור למעורבות חברתית, במסגרתו הסטודנטים לא רק מסתייעים בשירותי האוניברסיטה (מלגות, פיתוח מנהיגות, העצמה אישית והרבה סיפוק אישי), אלא גם מסייעים לחברה ולקהילה בה אתם חיים. יותר מ-4,000 סטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב פעילים בפרויקטים שונים של מעורבות חברתית – הם יוצרים את ה"מעורב התל-אביבי" האמיתי.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.