​הכנסת אישרה הלילה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק "ממשל ללא נייר" של ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), לפיה משרדי הממשלה וגופים ציבוריים המתוקצבים על ידה יחויבו להתקשר עם ספקים באמצעות מייל.

כלים
ח"כ מיקי לוי (יש עתיד). צילום: אלעד גוטמן
ח"כ מיקי לוי (יש עתיד). צילום: אלעד גוטמן

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד): "אנו עושים צעד משמעותי נוסף למימוש החזון של משרדי ממשלה ללא נייר. הצעת החוק תמנע בירוקרטיה מיותרת, תהפוך את משרדי הממשלה ליעילים יותר ובמקביל תמנע פגיעה מיותרת בסביבה ובמשאבים האקולוגיים המתכלים שלנו".

ההצעה קובעת כי המדינה וגוף מתוקצב לא ישלחו מסמך לספק ולא יקבלו מסמך מספק, שהוא תושב ישראל, בהתקשרות בעסקה למכירת נכס או למתן שירות, אלא אם כן שלחוהו או קיבלוהו, באמצעות מחשב וכמסמך ממוחשב.

לדברי לוי: "במהלך עשרות הסיורים שערכתי כסגן שר האוצר במשרדי רשות המיסים ברחבי הארץ נתקלתי בכל פעם בערמות התיקים והניירות המפוזרים של נישומים בשולחנותיהם של פקידי השומה. השקענו למעלה מ40 מיליון שח במחשוב ובהכנסת טכנולוגיות חדשות ברשות כדי לקדם את חזון 'רשות מיסים ללא נייר'.

"הגיע הזמן שכל משרדי הממשלה והגופים הציבוריים בישראל יעברו למאה ה-21 כפי שנהוג בעולם המערבי במשך שנים רבות. חובת התקשרות במייל מייעלת את עבודת פקידי הממשלה ומונעת עיכובים מיותרים בהתקשרויות מול ספקים. אין לי ספק שהצעד הזה יהווה תמריץ למשרדי הממשלה לצעדים נוספים בכיוון".