העולם כיום הינו מבלבל ומפחיד ביותר, והדבר מעורר חרדות בקרב כל הורה. לאור המציאות המשתנה כהרף עין, כולנו שואלים את עצמנו – מה הם הכישורים שיעזרו לילדים שלנו להיות מאושרים? גם הצלחה, ביסוס כלכלי והקמת משפחה הם אלמנטים חשובים שהיינו רוצים לראות אצל הילדים שלנו.

כלים

עם זאת, בסופו של דבר – כולנו רוצים שהם יהיו מאושרים. אך על מנת להשיג אושר זה, חשוב מאוד שהילד יהיה – קודם כל – בריא. על מנת שמטרה זו תושג, יש לשמור על מאזן בריא של פעילויות ושל סדרי עדיפויות.

הילדות של היום – המציאות

אחת הבעיות המשמעותיות ביותר של העולם המודרני – ריבוי המסכים והעובדה שהם כל כך אטרקטיביים עבור הילדים שלנו. הזמן באינטרנט עובר מהר, משחקי מחשב מכל הסוגים תופסים את כל זמנם החופשי ואינם מעניקים להם את כל הכישורים הדרושים להצלחה בחיים ולהתפתחות של נפש מאוזנת, חזקה ועצמאית. יותר מכל – הם יוצרים מצב של היעדר פעילות ספורטיבית החיונית כל כך לגוף המתפתח. עם זאת, אין צורך לאסור עליהם לשחק במחשב או לצפות בטלוויזיה. חשוב להשקיע את זמנכם ואת המאמצים שלכם על מנת להראות להם שיש עוד המון דברים מעניינים ומרתקים בחיים האלה. אין צורך להביט על כך כעל מציאות עגומה: בכל דור ודור של הורים היו אילוצים שונים שהדירו שינה מעיני האימהות והאבות. באמצעות גישה רגועה ויצירתית, גם בעיה זו תהיה קטנה עליכם.

מה לגבי ההיבטים הפיזיים?

בעיה נוספת שהופיעה בעשורים האחרונים והפכה לנפוצה יותר ויותר – בעיית חוסר הפעילות הגופנית. כך, על מנת שהילד שלכם יגדל בריא, מאושר ומאוזן בכל היבטי החיים, חשוב מאוד להרגיל אותו לכך שפעילות גופנית אינה "חוויה יוצאת דופן", או לחילופין, עונש. פשוט מאוד: מדובר בחלק בלתי נפרד מהחיים. ניתן להרגיל אותו לכך באמצעות מציאת חוג ספורטיבי נעים, מאתגר מספיק אך לא מעיק, על מנת שיהיה לו קל להתמיד. אחת הדוגמאות המצוינות לסוג חוג שכזה היא חוג שחייה המותאם לילדים. מדובר ביכולת חשובה מאוד גם לבריאות וגם לבטיחות. מן הסתם, כאשר אדם יודע לשחות, הסיכויים לכך שהוא יטבע הם קטנים יותר (אם וכאשר הוא נוקט את כל אמצעי הזהירות בים או בבריכה). כך ששילוב של שחייה (או כל ספורט אחר) ככישור בפני עצמו, וכן כהרגל בריא לחיים – להיות פעיל מבחינה גופנית, הינו דבר מומלץ ביותר בעל יתרונות רבים.

העתיד מבלבל – אילו תכונות אישיותיות תמיד יהיו חשובות?

מלבד ההורות המשתנה, מדור לדור משתנות גם הדרישות כלפי בני אדם. בדורות הקודמים, ההערכה הגדולה ביותר הייתה כלפי אלו שהלכו עם הזרם, שיחקו על פי הכללים של החברה ולא הראו יותר מדי התנגדות למציאות הקיימת. היום, ההיפך הוא הנכון: מחפשים אנשים עם דרכי חשיבה מיוחדות ויוצאות דופן, אפילו מנוגדות למה שהיה פעם. גם היחס לכסף משתנה עם הזמן, כאשר כישורים פיננסיים הופכים להכרחיים ביותר. באופן כללי, אנשים רבים בימינו חשים חוסר ביטחון בתחום הפיננסי, כך שחלק מהכישורים החשובים הם היכולת לחשוב באופן עצמאי, להגיע להחלטות בצורה מושכלת, מבוססת ידע ולא ללכת בצורה עיוורת אחרי העדר.

בנוסף, ישנו כישור חשוב מאוד שבאופן אידיאלי מונחל בבתי הספר, אך בפועל אין זה קורה תמיד – היכולת ללמוד. לא מדובר בשינון בעל פה של תאריכים ושל עובדות על מנת לעשות מבחן, אלא ביכולת לפתח כישורים חדשים ולעבד מידע חדש. חשוב מאוד לציין שפעילות מוחית יעילה קשורה באופן הדוק בפעילות גופנית.

לסיכום, אנו כהורים משתדלים לתת לילדינו את התנאים האופטימליים ביותר לתחילת חייהם העצמאיים. באמצעות חוגי שחייה ולא פחות חשוב – דוגמא אישית, תוכלו לפתח בהם את הכישורים החשובים ביותר לחיים ארוכים, מאושרים ומאוזנים.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.