השאלה באיזה תחום לימודים לבחור היא ככל הנראה אחת ההתלבטויות המשמעותיות בהן אנו נתקלים במהלך חיינו. תחום הלימודים שנבחר יקבע במידה רבה את המקצוע בו נעסוק בעתיד. מנגד, לא פעם קורה שהשכלתנו בתחומים מסוימים מנווטת אותנו לתחומי עיסוק שאפילו לא חשבנו עליהם, כך שלימודים יכולים לפתוח את הדלתות להרבה כיוונים.

כלים

אולם, אחד הקריטריונים החשובים ביותר בבחירת תחום לימודים הוא היכולת למצוא בו עבודה לאחר סיום הלימודים. לרוע המזל, בשוק עבודה שהולך ונשחק ודרישות שהולכות ועולות, מקומות עבודה רבים לא יסתפקו היום בתואר ראשון וידרשו לפחות תואר שני בתחום, ולפעמים אף יעדיפו תארים ממוסד מסוים ולא אחרים. אלו סוגי לימודים בכל זאת זאת יוכלו להעניק לכם מקצוע מייד לאחרי סיום התואר הראשון או קבלת התעודה?

קורס איפור

בשנים האחרונות נראה שקרנו של האיפור רק הולכת ועולה: מאפרות רבות פותחות ערוצי יוטיוב ופרופילים במדיה החברתית ומפיצות את הטיפים שלהן לאיפור לקהל שצמא למישהו שילמד אותו להתאפר כמו שצריך. מלבד זאת, מאפרים ומאפרות מקצועיים נדרשים במגוון תעשיות בהן יש חשיבות להופעה חיצונית מוקפדת, כמו טלוויזיה, תיאטרון וקולנוע. לכן קורס איפור מקצועי הוא פתרון מצוין למי שנמשך לתחום וגם מחפש להתחיל לעבוד מהר. לאחר סיום קורס באיפור, יכול כל אדם עם כישרון בתחום להתחיל לעסוק במקצוע מייד.

תואר ראשון בחינוך

כל עוד בתי ספר קיימים, מורים הם מצרך חיוני. הוראה היא אחד המקצועות החשובים ביותר שיש – מורים ומורות הם אלה שמכינים את ילדינו לעולם האמיתי ועוזרים להם לרכוש השכלה בסיסית ולפתח אהבה למקצועות מסוימים. תואר ראשון בחינוך וסטאז' בבית ספר הם הדרישות הבסיסיות להפוך למורה ולעצב את דור העתיד.

לימודי שוק ההון

מי שמילים כמו "מניות", "אג"ח", "מט"ח" ו"אופציות" קורצים להם, ומעוניינים בפוטנציאל לעשות כסף רב בזמן קצר, יוכלו לפנות ללימודי שוק ההון, הניתנים על ידי מגוון מוסדות ובתי השקעות. נכון שיש מי שמתחילים לסחור בלי לימודים פורמליים, אך זה לא מומלץ שכן מדובר בתחום מרובה סיכונים שכדאי מאד ללמוד אותו, להתעמק ולהתנסות לפני שמתחילים לסחור.

לימודי אילוף כלבים

למי שאוהב מאד בעלי חיים ומתעניין במקצוע פחות שגרתי, לימודי אילוף כלבים יכולים להיות אידיאליים. בעלי כלבים רבים נתקלים בהתנהגויות בעייתיות מצד כלביהם, במיוחד כאשר הם גורים, או אם אומצו מהסגר ומעולם לא אולפו קודם. מאלפי כלבים יכולים להציל את הקשר בין כלבים לבעליהם ולגרום לשני הצדדים להיות מאושרים זה מזה.

קורס קידום אתרים

התחום של קידום אתרים ושיווק דיגיטלי נחשב ל"חם" מאד בעולם בו שולט האינטרנט, במיוחד כאשר לעסקים שרוצים להשיג לקוחות אין ברירה מלבד לפרסם את עצמם אונליין. מקדמי אתרים טובים הם מצרך מאד נדרש לבעלי עסקים, שכן בלעדיהם לקוחות לא ימצאו אותם במנועי החיפוש. לפיכך, קורס קידום אתרים יכול להעניק לכם מקצוע שימושי שיאפשר לכם להתברג באחת מחברות קידום האתרים הרבות בשוק.

סיכום

אלה היו רק חמש דוגמאות ללימודים שמאפשרים להשיג מקצוע, אך יש עוד תחומי לימוד רבים כאלה: לימודי אימון אישי (קואצ'ינג), לימודי עיצוב שיער, קורס שרטוט, לימודי עיצוב גרפי, לימודי פיתוח אפליקציות למובייל, קורס ברמנים, לימודי ניהול רשתות, קורס הדרכת הורים, לימודי נטורופתיה, לימודי, קורס להכשרת מאמני ספורט ועוד.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.