התכנית מהווה חלק מתכנית המתאר החדשה של העיר אשר אושרה להפקדה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל אביב בתחילת החודש.
שכונת המגורים החדשה תשכון לאורכו של פארק הירקון אשר יפותח בהתאם לתכנית שאושרה לא מכבר ויוקמו בה כל מוסדות הציבור, החינוך, התרבות והדת התואמים את אופי תושביה דבר שיאפשר להם להינות ממוסדות ציבור הסמוכים לביתם.
דגש מיוחד ניתן לחיבורה של השכונה החדשה לעיר הקיימת הן בכלי רכב פרטיים והן בתחבורה ציבורית הכוללת בין היתר תחנת רכבת ומרכז תחבורה אזורי בפאתי השכונה והן קווי אוטובוסים וקו הרכבת הקלה אשר ישרתו אותה.
במסגרת התכנית ייבנה גשר לכלי רכב ולקו הרכבת הקלה בהמשכו של רחוב הרלינג אשר יחלוף מעל מסילת הרכבת וכן מעברים להולכי רגל שיקשרו את השכונה החדשה לעיר הוותיקה.
עוד עולה מהתוכנית כי הדירות בשכונה ייבנו בשטח עיקרי ממוצע של 100 מ"ר בבניינים בני 6 קומות עם דירות בקומת הקרקע ובקומת הגג. מאחר ומדובר בשכונה עם צביון חרדי, לכל יחידת דיור יינתן פתרון תכנוני להקמת סוכה.
בנוסף לפארק הירקון הכלול המהווה חלק מהשכונה מתוכננת בה מערכת שבילי הולכי רגל ומדרכות רחבות הכוללות נטיעות עצי צל לאורכם.
העקרונות אשר הנחו את תכנון השכונה המקודם ע"י רשות מקרקעי ישראל באמצעות החברה המתכננת המנוהלת ע"י אינג' אורי הורביץ ואדריכל פרופ' אלי פירשט היו בין היתר
יצירת מתחם מגורים אטרקטיבי לפלח תושבים רחב (תמהיל ותיקים וזוגות צעירים), בהיקף של 1900 דירות.
מימוש גשר הרלינג, כגישה למתחם, וכקשר משמעותי בין העיר בני ברק לשכונה החדשה ולפארק הירקון.
מימוש שלד הרחובות העירוני והמעברים הירוקים שהותוו בתכנית מתאר בני ברק צפון הכוללים בין השאר מעברי הולכי רגל המשכיים אל הפארק, בנוסף לגשר הרלינג.
קביעת מגרשים בייעוד שב"צ; אחד במרכז השכונה למענה לצרכי הציבור השכונתי המקומי, ורצף מגרשים בדרום השכונה, לשימושים ציבורים שכונתיים ו/או עירוניים
קביעת שטחים ציבוריים פתוחים לשימוש הדיירים ותושבי הסביבה; בכלל זה – הרחבת השצ"פ הצמוד לפארק הירקון, שצ"פ בדרום המתחם בצמוד לדרך ששת הימים – אם המושבות, שדרה רוחבית בזכויות אויר, מעל נתיבי הנסיעה והמסילה ו"אצבעות ירוקות" אורכיות לחיבור העיר והשכונה אל פארק הירקון.
קביעת מגרשי תעסוקה ומסחר לבניית כ-120,000 מ"ר מתוכם כ-20,000 מ"ר מסחר ושירותים ברמה המקומית , כ- 50,000 מ"ר מסחר ותעסוקה ברמה מטרופולינית בשורת מגרשים בצידו המערבי של גשר הרלינג וכ- 50,000 מ"ר מסחר ותעסוקה ברמה מטרופולינית, מדרום מזרח למתחם המגורים – בתחום המחלף עם כביש 4.
קביעת חזיתות מסחריות בקומות מסד של מבני מגורים / ציבור לכיוון גשר הרלינג והאצבעות הירוקות. סה"כ כ-5,500 מ"ר מסחר בחזיתות מסחריות. קביעת ערוב שימושים בתוך מבני המגורים, ויצירת חזיתות פעילות (מסחריות ו/או ציבוריות) במפלס הרחוב.
לדברי גילי טסלר מתכננת המחוז, עיריית בני ברק נחשבת לעיר הצפופה בישראל מגבלת הבנייה בשל צביונה המיוחד מחד והעדר קרקע להמשך פיתוח הביא את רשות מקרקעי ישראל ליזום ביחד עם העירייה את התכנית ולהוביל אותה כתכנית בעדיפות לאומית. הפתרונות שיווצרו יאפשרו לאוכלוסיה חדשה להגיע לעיר ולאוכלוסייה הקיימת לשפר דיור במתחם החדש , כמו כן, להשתמש בשטחי הציבור המיוחדים שיוקצו במקום. כל זאת ,בצד המשך פיתוח שטחי תעסוקה אשר מתרחבים מאוד בשנים האחרונות בעיר ותורמים לעיגון כלכלי חיובי בהתפתחותה.