נשיא המדינה נשא דברים היום ב"מסדר כנפיים", טקס הענקת כנפי טיסה לבוגרי קורס טיס שעמד השנה בסימן "40 שנה למבצע יונתן". נשיא המדינה התייחס לפיגוע הרצחני שאירע הבוקר בקרית ארבע: "הטרור הזה של נוער מוסת המתחנך על עלילות דם מפי מנהיגיו באין מפריע חייב להיפסק- נילחם בו עד חורמה, בתקיפות, ללא פשרות, נעקור את המפגעים וגם את שולחיהם. רק צבא שערכו בעוצמתו ועוצמתו בערכיו ישמור על ישראל בטוחה"

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין,  ב"מסדר כנפיים", טקס הענקת כנפי טיסה לבוגרי קורס טיס. צילום: מארק ניימן / לע"מ
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ב"מסדר כנפיים", טקס הענקת כנפי טיסה לבוגרי קורס טיס. צילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים היום, יום חמישי, כ"ד סיון, 30 ביוני, ב"מסדר כנפיים", טקס הענקת כנפי טיסה לבוגרי קורס טיס בבסיס חצרים. השנה עמד הטקס בסימן "40 שנה למבצע יונתן". בתום הטקס, העניק הנשיא כנפי טיסה לחניך המצטיין במגמת קרב. בטקס השתתפו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, אביגדור ליברמן והרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט.

נשיא המדינה פתח את דבריו בהתייחסות לפיגוע הרצחני שאירע הבוקר בקרית ארבע ואמר: "אני רוצה להביע את הכאב העצום על הרצח האכזרי של הלל יפה. ילדה תמימה וזכה שנרצחה הבוקר בדם קר בעודה ישנה במיטתה. בשם העם בישראל, אני שולח תנחומים למשפחה בשעה הקשה הזאת ומחזק את תושבי קריית ארבע כולם. הטרור הזה של נוער מוסת המתחנך על עלילות דם מפי מנהיגיו באין מפריע- חייב להיפסק. אנו נילחם בו עד חורמה, בתקיפות, ללא פשרות. נעקור את המפגעים וגם את שולחיהם. אנחנו נתעקש להמשיך ולבנות כאן את חיינו, בלא מורא, בלא פחד, מתוך מחויבות מתמשכת לביצורו של ביתנו הלאומי, ביצורה של מדינת ישראל".

הנשיא פנה אל הטייסים החדשים ואמר: "דרך ארוכה ותובענית עושים לוחמי צוות האוויר עד קבלת הכנפיים הנכספות. על מגרש המסדרים היום ניצבים עשרות בודדים מתוך אלפים של צעירים שביקשו להמריא למרומים," הנשיא הוסיף: "אתם, הבוגרות והבוגרים, נבחרת מובחרת של ישראליות ושל ישראלים. שלוש שנים, בסבלנות ובהתמדה, עמדתם בכבוד בכל המבחנים, התגברתם על כל המשוכות. דבר לא עמד בפני כוח הרצון שלכם. והיום, בוגרות ובוגרים יקרים, יש לכם כנפיים! מהיום- אנחנו חוסים בצל הכנפיים הללו. בכנפיכם הצעירות אתם מגוננים על העם בישראל כולו. זוהי אחריות עצומה".

הנשיא ציין כי השנה ימלאו ארבעים שנה ל"מבצע אנטבה" ואמר: "במבצע ההצלה המורכב ההוא, הפגין חיל האוויר תעוזה, יצירתיות ומקוריות, ויחד עם לוחמי היחידות המובחרות השיב את החטופים הביתה. "מבצע אנטבה" הדהים את העולם כולו. הוא היה לאחד המבצעים המפוארים והמזהירים בתולדותינו. מאז, מטוסים רבים חלפו בשמים ועם זאת לאורך כל השנים שומר חיל האוויר הישראלי על מעמדו הבלתי מעורער כחיל שהוא מהטובים והמתקדמים בעולם- המחזיק במערכות הנשק החדישות והמתוחכמות ביותר."

"רק השבוע הצטרף לחוד החנית הזה, ה 'אדיר' - F35I כלי הטיס הטוב בעולם." אמר הנשיא והוסיף: "תוספת משמעותית לכלים המאפשרים לנו לשמור כל העת על היתרון האיכותי והאסטרטגי, אל מול מגוון האיומים המשתנה והמתפתח. זה הזמן לשוב ולהודות, לידידתנו ולבת בריתנו, ארצות הברית, על תרומתה החיונית לשמירה על העליונות האווירית ועל עוצמתה הצבאית של מדינת ישראל. עליונותו האסטרטגית של חיל האוויר לאורך כל השנים- טמונה באנשיו ובנשותיו. הכנפיים, אותן אתם מקבלים היום, יונקות את כוחן מתחושת השליחות שלכם, מהמסירות שלכם, ולא פחות מכך מהאמונה שלכם, שלנו כולנו, בצדקת הדרך, כמו אז בדרך לאנטבה."

הנשיא התייחס לחיוניותו של צבא חזק עוצמתי וערכי ואמר: "השמירה על שמיה וגבולותיה של מדינת ישראל, השמירה על ביטחון אזרחיה כולם, איננה רק חובה ביטחונית כי אם חובה מוסרית ומחויבות ראשונה במעלה של מדינת ישראל. השמירה על חיי אזרחיה, מעל הכול, זוהי זכות קיומה וזכות קיומנו. לשם כך אנו חייבים צבא חזק וחכם וחיל אוויר אחד, טוב וחכם מכולם. צבא חזק הוא צבא שיש ברשותו את הכלים המתקדמים ביותר, הוא צבא שיש לו את הזכות לאמן ולטפח את הטייסים והלוחמים הטובים ביותר, אבל הוא גם צבא שלא חושש לבחון ולבדוק את עצמו כל העת. רק צבא שיודע לתחקר את עצמו, ללא מורא, רק צבא כזה, שערכו בעוצמתו ועוצמתו בערכיו, ינצח במערכה הבאה, רק צבא כזה ישמור על ישראל בטוחה."

"בידיכם הטובות והצעירות," פנה הנשיא לפרחי הטיס ואמר: "נתונה מכונת מלחמה אדירה ומשוכללת מאין כמותה. כמו תמיד, המכונה זקוקה לאדם שיפגין עוצמה קרבית לצד עוצמה אנושית. אתם האדם הזה- זכרו זאת תמיד. בימים האחרונים קראתי על כל אחת ואחד מכם. לבי התרחב. אתם הבוגרים והבוגרות, אתם הכנפיים האמתיים."