שיתוף פעולה ראשון מסוגו יתקיים ביום ה' (30/6) בקמפוס שרונה של הטכניון בתל אביב. במסגרת יוזמה משותפת של הטכניון ומועצת נאות חובב יתקיים יום חשיפה בין מנהלי מחקר ופיתוח ממפעלים היושבים בתחומה של המועצה לבין חוקרי הטכניון. מטרת הפגישה הנה להעמיק את הקשר בין המחקר לתעשייה, באמצעות שילוב הידע המקצועי והאקדמי בין חוקרי הטכניון למערך המחקר והניתוח בתעשייה הקיימת בנאות חובב

כלים

הרעיון לשיתוף הפעולה נולד לאחר ביקורו של נשיא הטכניון אשתקד, פרופסור פרץ לביא, במועצת נאות חובב. במהלך הביקור הציג ראש מועצת נאות חובב, אנדריי אוזן, את המודל של המועצה והשינויים שחלו בפארק התעשייה בשנים האחרונות, תוך שימת דגש על אפשרויות לשיתופי הפעולה במטרה להעמיק את הקשר שבין התעשייה לאקדמיה. מנכ"ל המועצה, אמנון בן דהן, הסביר כי שיתוף הפעולה עם האקדמיה הינו חלק משמעותי מהתוכנית האסטרטגית של המועצה.

במפגש ינכחו בכירי מערך מחקר ופיתוח של המפעלים "מקסימה", "לוכסנבורג", "קופולק", "טבע", "אדמה מכתשים" "פריגו" ו"כיל – תרכובות ברום", לצד חוקרים מהטכניון בתחומי הנדסה אזרחית וסביבתית, הנדסה כימית, הנדסת מכונות ועוד. בהמשך, יתחלקו נציגי המפעלים לשולחנות עגולים לפי תעשיות ויזכו לסקירה מעמיקה מנציגי הטכניון, בהתאם לתחומי המחקר. לאחר המפגש, יבחנו נציגי המפעלים והחוקרים שיתופי פעולה עתידיים, בהתאם לדברים שעלו מהמפגש.

"המועצה מאמינה כי שיתוף פעולה בין האקדמיה למפעלים הוא צעד הכרחי וחשוב לפיתוח התעשייה", אמר אנדריי אוזן, ראש מועצת נאות חובב. "יש למועצה ולתעשייה בנאות חובב שותפות עם כל האוניברסיטאות בארץ ביניהן הטכניון ואוניברסיטת בן גוריון בנגב. אני בטוח כי שיתוף הפעולה עם האקדמיה ימשיך ויקדם את המהלכים החיוביים שהחלו במועצה בשנים האחרונות. אני מאמין כי המפגש עם חוקרי הטכניון, בעקבות ביקורו של נשיא הטכניון במועצה, יהווה את יריית הפתיחה לשיתוף פעולה מקצועי ומוצלח", הוסיף אוזן.

עודד רביב, מנהל היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך בטכניון: "היחידה שמה לעצמה למטרה ליצור, לחזק ולהעמיק את החיבור שבין הידע האקדמי של הטכניון לבין התעשייה. האקדמיה והתעשייה לא יכולות להתקיים ולהתפתח ללא קשר הדוק ורציף ביניהן, המבוסס על ערכים דומים של הפרייה הדדית ושיתוף פעולה. מפגש זה של מנהלי מחקר ופיתוח ממפעלים במועצה –נאות חובב, עם חוקרים מהטכניון, הוא ביטוי מובהק לרצון להעמקת חיבור זה. ההליך הינו חלק מהנחיית נשיא הטכניון שהיה בביקור במועצת נאות חובב, וכן מוביל אקדמית את התהליך ,פרופ׳ וואיין קפלן, המשנה לנשיא וראש מוסד הטכניון למחקר ופיתוח״.

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.