ועדת שרים לחקיקה דחתה את הצעת החוק של ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) להעניק 50% הנחה מוגבלת בזמן (כהוראת שעה) בארנונה לעסקים הקטנים והבינוניים בתוואי העבודות של הרכבת הקלה. ההצעה תעלה להצבעה ביום ד' הקרוב במליאת הכנסת. במקביל תידון בוועדת הכספים השבוע הצעת החוק של ח"כ יואב בן צור (ש"ס) שאושרה בוועדת השרים להעניק פטור גורף מארנונה לאולמות אירועים עם בתי תפילה

כלים
ח"כ מיקי לוי (יש עתיד). צילום: אלעד גוטמן
ח"כ מיקי לוי (יש עתיד). צילום: אלעד גוטמן

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד): "סדר העדיפויות העקום של הממשלה הזו זועק לשמיים. פטור גורף מארנונה לאולמות אירועים עם בתי תפילה - כן, הנחה חלקית בארנונה ואף לתקופה מוגבלת לעסקים קורסים שנכפה עליהם המצב - לא.

בפועל, החליטה היום הממשלה לנתק את צינור החמצן מהעסקים הקטנים והבינוניים בתוואי העבודות על הרכבת הקלה בת"א ולהביא לקריסתם. עסקים רבים נסגרו, אחרים מצויים בחובות ואף על פי כן הממשלה לא גיבשה עד כה מתווה פיצויים והטבות שיאפשרו את שרידותם. גם את המינימום הנדרש, הנחה בארנונה לעסקים אלו, הממשלה מסרבת להעניק ובכך גוזרת את גורלם לקריסה.

אין שום סיבה שהעסקים הקטנים והבינוניים בתוואי העבודות, ישלמו את מחיר הקמת הרכבת ואת מחיר מחדלי הממשלה הזו. הקמת הרכבת לא הפציעה כרעם ביום בהיר ותוכננה במשך שנים. הגיע הזמן שסדר העדיפויות הסקטוריאלי הקלוקל יפנה את מקומו לטובת כלל הציבור וכי הממשלה תיקח אחריות לפרויקטים היא מבצעת".