על רקע הדיווחים כי טורקיה וישראל צפויות להודיע בקרוב על חידוש היחסים הדיפלומטיים, הגיעה היום לארץ משלחת של הסהר האדום הטורקי בראשות נשיא הארגון ד"ר קרם קיניק. "כולנו מאמינים באותם ערכים שבמרכזם הצלת חיים, ללא כל קשר לפוליטיקה", אמר לאורחים מנכ״ל מד״א אלי בין

 נשיא הסהר האדום הטורקי ד"ר קרם קיניק ומנכ״ל מד״א אלי בין
נשיא הסהר האדום הטורקי ד"ר קרם קיניק ומנכ״ל מד״א אלי בין

היום (ג') נחתו בישראל נשיא הסהר האדום הטורקי, ד"ר קרם קיניק, ביחד עם משלחת הארגון שהגיעו לפגישות עבודה בארץ.

במפגש שוחחו הצדדים על שיתוף פעולה פורה חוצה דעות פוליטיות. לדברי אלי בין, מנכ"ל מד"א: "היחסים בין מד"א לסהר האדום הטורקי מושתתים על ידידות עמוקה רבת שנים. שני הארגונים מאמינים בראש ובראשונה בהצלת חיים מבלי לערב עניינים פוליטיים" .

בין הודה לעמיתיו הטורקים על עזרתם הרבה בפיגוע הרצחני שאירע לפני מספר חודשים באיסטנבול בו נפצעו ונהרגו ישראלים. צוותי מד"א יצרו קשר עם הסהר האדום הטורקי שעזר בפעילות בשטח ובקבלת המידע הדרוש למתן סיוע מהיר ויעיל לתיירים הישראליים.

מנגד, הודה ד"ר קיניק לבכירי מד״א על עזרתם בהעברת פצועים מעזה לקבלת טיפול רפואי בטורקיה. "אנו רואים חשיבות גדולה בקשר החזק בין הסהר האדום לבין מד"א. אנו מודים על השותפות, הקשר והאחווה".

מד"א, בהיותו האגודה הלאומית של הצלב האדום במדינת ישראל, מקיים קשרי עבודה הדוקים עם אגודות לאומיות של הצלב האדום והסהר האדום ברחבי העולם. ״כולנו מדברים באותה שפה כשעומדים לנגד עיננו העקרונות ההומניטריים למען הצלת חיים והקלת סבל אנושי", מסביר בין.