מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, הכריז היום (שני) בכנס השנתי של מכון אהרן למדיניות כלכלית במרכז הבינתחומי הרצליה, כי הממשלה החליטה להשקיע כ-60 מיליארד שקל בשנים הקרובות בשיפור התחבורה הציבורית. "אם חושבים על פריון ועל הזמן שאזרחי ישראל מבזבזים בפקקים, זה הולך להיות מנוע צמיחה", אמר גרונר

כלים
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר. צילום: עדי כהן צדק
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר. צילום: עדי כהן צדק

"אנחנו חלשים מאוד בתשתיות", הוסיף מנכ"ל משרד רה"מ. "אנחנו חלשים כי צריך חזון ואסטרטגיה, לא רק הכותרת של מחר בבוקר ולפעמים מעבר לקדנציה פוליטית. נטפל בגוש דן, בחיפה, בירושלים. מיליוני אזרחים גרים במקומות האלה וצריך לתת להם פתרון".

גרונר הוסיף כי משרדו שם דגש על הפחתת נטל הרגולציה והבירוקרטיה. "בחצי השנה האחרונה מנענו שלוש רגולציות מורכבות וכבדות ממשרדי ממשלה שהגישו תזכירי חוק וזרקתי אותם לפח", הוא סיפר.

"לגבי רגולציה קיימת, הניסיון שצברנו מלמד שאין פתרון קסם. אין החלטה שנקבל וכל בעיית עודף הרגולציה תיעלם. לכן אני לא משוכנע שההצעה של מכון אהרן להקים עוד גופים תעזור". הוסיף גרונר.

"מניסיוני, ככל שהבירוקרטיה מתנפחת היא יותר עסוקה במריבות ותיאומים בתוך עצמה ופחות במתן שירות לאזרחי ישראל", הוסיף גרונר. "במקום להקים עוד גופים, הכיוון שאנחנו מובילים הוא לעבור תחום-תחום, לסרוק את הרגולציה ולהתאים אותה לדרישות המקובלות בעולם. בשנה האחרונה עשינו את זה בציוד רפואי, ברישום קבלנים, בייבוא מוצרי חשמל".