הפוליטיקאי הרפובליקני הבכיר, שהתמודד על מועמדות המפלגה לנשיאות, הביע תמיכה בלתי מסויגת בעמדות ממשלת ישראל בנאומו בכנס של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה. "כשישראל מואשמת ברצח של אזרחים פלסטינים, בעיניי זו האשמה כה שקרית שזה ממש מקומם", אמר האקבי

מייק האקבי בכנס הרצליה. צילום: עדי כהן צדק
מייק האקבי בכנס הרצליה. צילום: עדי כהן צדק

מושל ארקנסו לשעבר וחבר המפלגה הרפובליקנית, מייק האקבי, הביע היום (רביעי) תמיכה בלתי מסויגת בעמדות ממשלת ישראל בקשר לסכסוך עם הפלסטינים. "לא יהיה פתרון לסכסוך כל עוד צד אחד מכבד זכויות אדם וקדמה כלכלית ושוויון, והשני מטיף לשנאה", אמר האקבי בנאומו בכנס הרצליה ה-16 של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי.

"הפלסטינים חייבים לכבד את זכויות היהודים בארץ הזאת בכלל, ובירושלים בפרט", הוסיף הפוליטיקאי האמריקני הבכיר. "כשישראל מואשמת ברצח של אזרחים פלסטינים, בעיניי זו האשמה כה שקרית שזה ממש מקומם".

"ביקרתי בבסיסי צה"ל ונחשפתי לרמה האתית והמוסרית הגבוהה של הצבא הישראלי, ועד כמה החיילים הישראלים פועלים להימנע מפגיעה באזרחים", סיפר האקבי. "ההאשמות הללו חמורות, כי הן מתקיימות במקביל לאירועי טרור בהם נפגעים פעם אחר פעם אזרחים ישראלים, בשעה שסוכריות וממתקים מחולקים כחגיגה בערים פלסטיניות".

מושל ארקנסו לשעבר דיבר גם נגד תנועת החרם נגד ישראל. "תנועת ה-BDSמקוממת כי ישראל תורמת לקדם את רווחתם של הפלסטינים, בין אם במפעל סודה-סטרים ובין אם במקומות אחרים בהם מועסקים פלסטינים בתנאים הוגנים. על כן, תנועת ה-BDS משקרת ויש לקרוא לה לא תנועת ה-BDS אלא ה-BS".