עליית מחירי הנדל"ן הביאו לכך שציבור נוטלי המשכנתאות נדרש היום לגייס מהבנקים סכומים גדולים יותר מבעבר, אומר מרכז קורס הכשרת יועצי משכנתאות במ.ט.י גליל מערבי-קריות, מוטי אביטן, המשמש גם כסגן יו"ר איגוד יועצי המשכנתאות בישראל, שלדבריו, "סכומים גדולים בשילוב תמהיל משכנתא לא נכון עלולים להביא במקרה הטוב לבעיות כלכליות ובמקרים הקשים יותר למצבים של חוסר יכולת החזר של תשלום המשכנתא"

נגידת בנק ישראל פועלת בכמה מישורים בניסיון לצנן את הגדילה העצומה בהיקפי המשכנתאות וזאת ע"י הגבלת מרכיבים משתנים, וייקור משכנתאות הניתנות באחוזי מימון גבוהים, אך לפני שעשתה זאת, לקחו זוגות רבים משכנתאות שבימים אלו תופחות וגדלות, כשרבים מהם "סוחבים" כרגע משכנתא מסוכנת ולא חסכונית.

לדברי מרכז קורס הכשרת יועצי משכנתאות במ.ט.י גליל מערבי-קריות, מוטי אביטן, המשמש גם כסגן יו"ר איגוד יועצי המשכנתאות בישראל, "משכנתא זהו מוצר פיננסי מורכב כאשר הלקוחות נותנים לבנק לתכנן להם את המשכנתא נוצר פה ניגוד אינטרסים, כאשר הבנק מצידו מעוניין למנף ולמקסם לעצמו את הרווח ואילו הלקוח מעוניין לחסוך. הסיטואציה הזאת היא זו שגורמת לכך שהלקוח מקבל (לעיתים ללא ידיעתו) משכנתא לא כלכלית שעלותה גבוהה ולעיתים אף מסוכנת, רוב הלקוחות נוטים להתמקח מול הבנקים על הרביות, כאשר הרביות הם הכסף הקטן במשכנתא, ואילו החיסכון הגדול נמצא בתכנון נכון של הרכב המשכנתא ולא דווקא ברביות".

"אף פעם לא מאוחר מידיי לשפר את תנאי המשכנתא על מנת שנוכל לחסוך הרבה מאוד כסף ו"לישון בשקט", אומר מוטי אביטן, שמוסיף, "התחרות בין הבנקים, היצע המסלולים והריביות הנמוכות מהווים קרקע פוריה המאפשרת ביתר קלות להגיע למומחי משכנתאות חיצוניים והם אלה שיודעים לתכנן ללקוח משכנתא חסכונית יותר בעשרות ולפעמים אף במאות אלפי שקלים לאורך תקופת חיי המשכנתא".

"ייעוץ זה נעשה באובייקטיביות מלאה", אומר מוטי אביטן, שמציין כי, "טובת הלקוח שלהם היא זו שעומדת לנגד עיניהם והתגמול עבורם נעשה אך ורק מאת הלקוח ולא מהבנק. בנוסף, ליועץ טוב יש יתרון בכך, שהוא מכיר ויודע מה האפשרויות של הבנקים ויכול לנהל מו"מ עם יכולת מיקוח גדולה מול הבנקים".

במ.ט.י גליל מערבי קריות, ממליצים כי, בפנייה לייעוץ חיצוני, מומלץ לפנות ליועץ מוסמך המוכר ע"י איגוד יועצי המשכנתאות בישראל ואשר למד במוסדות לימוד שמוכרים ומפוקחים ע"י האיגוד. לא פחות חשוב מכך, יש לוודא כי היועץ שמאבחן כלכלית ומתכנן את המשכנתא המתאימה ללקוחות, הינו יועץ המבין כיצד מתנהלת המערכת הבנקאית וכזה המתעדכן תמיד בתנודות המשק הישראלי והעולמי. כל אלה יתנו ללקוחות, שקט נפשי, ללא סכנה שהמשכנתא תופחת מאחורי הקלעים.

מנכ"ל מ.ט.י גליל מערבי קריות הנרי ביטון, מציין כי, "במ.ט.י גליל מערבי קריות, מתקיים קורס מקצועי ליועצי משכנתאות באישור ובפיקוח איגוד יועצי המשכנתאות בישראל, היחיד שמתקיים באזור הצפון! הקורס ליועצי משכנתאות, מקנה למשתתפים את כל הידע והכלים המקצועיים הדרושים לעבודה בתחום ייעוץ המשכנתאות".