הישג מכובד ומחמיא לתושב העיר: הצילום של רפאל חטואל מבית שאן זכה במקום השלישי בתערוכה ארצית

כלים
הצילום של רפאל חטואל מבית שאן זכה במקום השלישי בתערוכה ארצית
הצילום של רפאל חטואל מבית שאן זכה במקום השלישי בתערוכה ארצית

בתחרות צילום ארצית שערך משרד הבינוי והשיכון תחת הכותרת "השכונה שלי" שלחו תושביהן של עשר ערים תמונות של שכונות ואתרים עם משמעות. דרישת הסף לקבלת התמונות לתחרות היו אמורות להיות "תמונות שמעבירות את האווירה, הרגעים, המראות, האנשים והקשר האישי שלכם". במקום השלישי המכובד והמחמיא זכה רפאל חטואל מבית שאן.

ועדת השיפוט, כללה את הצלם הוותיק והמיתולוגי של עיתון 'הארץ' אלכס ליבק, הצלם אבנר אייזק, נציגת משרד השיכון הצלמת רחל שגיא. בנימוקים לבחירה בתמונתו של רפאל חטואל, כתבו חבר הוועדה: "התמונה מציגה דו קיום של אוכלוסיות שונות, דתיים וחילונים, כל אחד בדרכו ואמונתו. על רקע הנוף העירוני האופייני לבית שאן, הכבל המתוח מלמעלה והמדרכה השבורה מייצגים את בית שאן הישנה. התמונה מדגישה את פסיפס התרבויות בעיר הצפונית שהופכת במהרה מפריפריה צפונית הומוגנית לעיר גדולה המורכבת מפסיפס של תרבויות החיות בדו קיום ובהרמוניה".

יצוין, כי תמונתו של חטואל שנולד וגדל בעיר, היתה אחת התמונות הראשונות שנשלחו לתחרות. בדברי ההסבר שכתב לצד התמונה נאמר "מאז שהייתי נער ועד היום צפיתי בהתפתחות של העיר. מפריפריה קטנה עם חברה הומוגנית, למטרופולין עיקרי בצפון, עם חברה מגוונת מכל קצוות הקשת המרכיבים פסיפס אחד גדול שחי בהרמוניה ובשלום. מאחל לכל עיר בארץ לעבור שינוי גדול שכזה, ובמיוחד את היכולת להכיל את כל הפרטים החיים בה עם רצונותיהם ואמונותיהם", כתב חטואל כדברי רקע לתמונה ששיגר לתחרות.