מפקחי רשות מקרקעי ישראל עצרו עבודות להכשרת קרקע חקלאית שהתנהלו באופן בלתי חוקי על אדמות המדינה סמוך למושב משמר הירדן שבגליל העליון. המפקחים איתרו כלים הנדסיים שהחלו להכשיר את האדמות לקראת נטיעת עצים באזור, ללא הסכמת הרשות ובניגוד לחוק

כלים
מפקחי רשות מקרקעי ישראל עצרו עבודות להכשרת קרקע חקלאית שהתנהלו באופן בלתי חוקי על אדמות המדינה סמוך למושב משמר הירדן
מפקחי רשות מקרקעי ישראל עצרו עבודות להכשרת קרקע חקלאית שהתנהלו באופן בלתי חוקי על אדמות המדינה סמוך למושב משמר הירדן

מפקחי רשות מקרקעי ישראל איתרו ועצרו לאחרונה, מזרחית למושב משמר הירדן, עבודות בלתי חוקיות להכשרת קרקע ציבורית שייעודה לחקלאות, שהתנהלו ע"י חקלאי תושב יסוד המעלה, שהקרקע כלל לא הוקצתה לו. העבודות, בסיוע כלים הנדסיים, התנהלו על שטח של כ- 6,000 מ"ר.

העבודות מהוות הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל. הפעילות אותרה במהלך אחת הפעילויות שמנהלים מפקחי רשות מקרקעי ישראל לאיתור עבירות מקרקעין על אדמות המדינה. הפולש החל ליישר ולהכשיר את הקרקע ותכנן לנטוע במקום מטע עצי פרי על הקרקע הציבורית שלא הוקצתה לו.

בעקבות האיתור הופסקו העבודות לאלתר על ידי מפקחי רשות מקרקעי ישראל. המפקחים אף תלו בשטח שילוט אזהרה והתראה. המפקחים הבהירו לפולש כי במידה וימשיך בעבודות יפונה ואף ייתבע להחזיר לקופת המדינה את עלויות הפינוי.

נחישותם של המפקחים להחזיר את הקרקע לציבור, הביאה לכך שהפולש ציית לאזהרות ועזב את המקום. המפקחים השיבו את הקרקע למאגר קרקעות הלאומי ובתקופה הקרובה יערכו סיורים קבועים במקום בכדי לוודא שהפולש אינו מנסה לשוב ולהסיג גבול במקום בניגוד לחוק.

ערן ליבנה, מנהל מחוז חיפה - צפון בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אמר: "הפולש החל להכשיר את הקרקע לנטיעת עצים לשימושו האישי ללא היתר ובניגוד לחוק, במקום להגיש בקשה מסודרת ולפעול לפי החוק. מכיוון שהוא הפסיק מיד את העבודות ופינה את השטח לא ננקטו נגדו צעדים מלבד עצירת העבודות ושילוט השטח בשלטי אזהרה. יחד עם זאת, המפקחים ימשיכו לסייר בשטח ובמקרה של פלישה חוזרת לחלקה נפתח בפעולות אכיפה באופן מיידי ונחוש, קרקעות המדינה אינן הפקר".