יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, לקח היום חלק במסגרת אירועי יום האחדות לזכרם של שלושת הנערים החטופים: נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ז"ל. לפיד הגיע לירושלים לבית הספר בויאר והעביר שיעור מיוחד לתלמידי כיתות י"א בנושא המחבר בחברה הישראלית. לפיד לתלמידים: "אנחנו צריכים לזכור שיש לנו יותר מהמחבר מאשר המפריד. זה השיעור שלנו היום"

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד העביר שיעור מיוחד בנושא האחדות בחברה הישראלית
יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד העביר שיעור מיוחד בנושא האחדות בחברה הישראלית

היום בבוקר, (1.6.16), העביר יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד שיעור מיוחד בנושא האחדות בחברה הישראלית כחלק מיום האחדות לזכרם של שלוש הנערים שנחטפו ונרצחו, נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח ז"ל.

בפתח השיעור ערך לפיד הפעלה מיוחדת לתלמידים במסגרתה ביקש מהם להגדיר את הצד במפה הפוליטית אליו הם מרגישים שהם משתייכים לפי מה שהם בעדו ולא לפי מה שהם נגדו. ההגדרות הללו נרשמו על הלוח ובסוף התהליך יכלו התלמידים לראות שרוב הנושאים על פיהם הם מגדירים את עצמם ימין, שמאל או מרכז, הם נושאים משותפים.

לאחר הפעילות אמר לפיד לתלמידים: "יש בייננו כל כך הרבה דברים משותפים. הבעיה מתחילה כשאנחנו מתחילים להגדיר את עצמנו על פי מה אנחנו שונאים, נגד מי אנחנו במקום בעד מה אנחנו. אפשר לא להסכים אחד עם השני אבל אנחנו צריכים לדעת לנהל את אי ההסכמות ביננו. זו הדרך היחידה שלנו לחיות כאן יחד". והוסיף: "אנחנו צריכים לזכור שיש לנו יותר מהמחבר מאשר המפריד . זה השיעור שלנו היום".

כידוע, יום האחדות נערך זו השנה השנייה - בשיתוף עם כנסת ישראל, משרד החינוך, המשרד לשוויון חברתי, החברה למתנ"סים, חיל חינוך, תנועות נוער ועוד עשרות קהילות בעולם אשר יעלו על סדר היום את נושא "האחדות" במסגרות השונות.