לא משתלם לפצח גרעינים ולהשליך את הקליפות על הרצפה. כך למד השבוע על בשרו צעיר מעכו. שופט בית משפט השלום בעכו, זיאד סאלח הרשיע השבוע צעיר מעכו שפיצח גרעינים בפארק ציבורי בעיר והשליך את הקליפות על הרצפה, והטיל עליו קנס של 750 ₪. בכך קיבל בית המשפט את עמדת התובעת העירונית, עו"ד לירז כהן-אלהרר

כלים

בכתב האישום נטען כי, ב-6 בדצמבר 2014 בשעה 01:00, בפארק בן גוריון בעכו נמצא הנאשם אחראי להשלכת פסולת מסוג גרעינים ובקבוקי אלכוהול בשטח ציבורי.

הצעיר קיבל דוח בגובה 475 ₪ ומשבחר שלא לשלמו הוגש נגדו כתב אישום.

במהלך הדיון בבית המשפט כפר הנאשם בעבירות שיוחסו לו וטען, כי שהה בפארק לצד חבורת נערים שפיצחה גרעינים. מצד התביעה העידו שני פקחי העירייה שראו שהנאשם החזיק בידיו את הגרעינים.

בדיון בבית המשפט העיד אחד הפקחים: "במהלך סיור שגרתי בפארק הבחנו בקבוצת נערים, כולל הבחור הזה, מפצחים גרעינים ומשליכים אותם על הרצפה". בהמשך העיד הפקח, כי הצעיר סירב להזדהות ולכן הוזמנה למקום ניידת משטרה.

"אני בדרך כלל נוהג לדבר ואם אפשר להפעיל שיקול דעת להרים את הפסולת", אמר הפקח בעדותו, "אבל הוא לא נתן לי את האפשרות לדבר איתו ורק אמר לי 'מי אתה בכלל'".

בפסק דינו כתב השופט: "יש לזכור כי מדובר בשעת אחר חצות, כאשר התחברות הנאשם עם אותם נערים אינה יכולה להיות מקרית". השופט הוסיף: "עולה בבירור כי הנערים אכן פיצחו גרעינים ואפשר בהחלט לקבוע כי גם הנאשם היה שותף בפיצוח אותם גרעינים לרבות זריקתם בשטח הפארק". על הנאשם לשלם את הקנס בתוך 60 יום.