שימי אליאל, ראש המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל, בפנייה מיוחדת לזוגות צעירים דתיים-לאומיים: בואו אלינו

בישוב היוקרתי, כוכב יאיר-צור יגאל, שליד כפר-סבא, קיימת תוכנית הרחבה של כ-200 יחידות דיור צמודי קרקע, בקרקע של מנהל מקרקעין לישראל. עד כה שווקו כבר כרבע מהמגרשים במכרז פתוח ולמעלה מ-25 אחוזים מהזוכים בקרקע הם זוגות צעירים מהמגזר הדתי-לאומי.

כעת, לפני יציאה למכרז נוסף, קורא ראש המועצה, שימי אליאל, לעוד זוגות צעירים דתיים לבוא ולרכוש ביישוב קרקע או בית.

שימי אליאל: "בשנים האחרונות אנו מזהים צורך להגדיל את האוכלוסייה הדתית שלנו לאחר שבני/בנות היישוב מהקהילה הדתית גדלו, נישאו ולא חזרו לגור ביישוב. מאוד חשוב לנו לקלוט אוכלוסייה צעירה הן חילונית והן דתית. אני סבור כי קריאה לזוגות צעירים דתיים לבוא ולהצטרף לקהילה שלנו תענה על החסרים האלה. אני שמח על כך ש-25 אחוזים מאלה שזכו במכרז הם זוגות צעירים ודתיים-לאומיים. חשוב לציין כי הדבר משקף את חזונם של מקימי היישוב 'כוכב יאיר-צור יגאל' עוד מלפני 30 שנה, אני גאה לממש את שאיפתם כפי שנכתבה בעת הקמת הישוב השילוב המצוין הקיים פה לאורך כל השנים בין חילונים לדתיים".

היזמים מעודדים מתמיכתו של ראש המועצה ומספרים כי קהל היעד הם זוגות שמחפשים מעבר מהעיר הגדולה והיוקרתית לישוב ירוק ופסטורלי, כאשר מדובר בבית פרטי, גדול יותר ובמחיר זול מאשר בעיר. עוד הם מספרים כי קיימת תמיכה רחבה מהאוכלוסייה החילונית ביישוב וכבר כעת במוסדות החינוך קיים ערבוב בין הילדים הדתיים לחילונים בכל הפעילויות, וההפרדה קיימת רק בכיתות הלימוד. במפגשים שהתקיימו בישוב בימים האחרונים מתברר כי ישנה הענות רבה מצד האוכלוסייה הדתית הממתינה למכרז הבא.