בשבתרבות בראשון לציון בהנחייתו של עורך גלובס- חגי גולן אמר ח"כ יעקב פרי: ״עם ראש הממשלה הנוכחי אנחנו כל הזמן דורכים במקום, רוב ההצלחות של המדינה אינן תוצר של מדיניות ממשלתית ומגיע לעם ישראל מישהו יוזם יותר ופחות עם הרצון התמידי להישרדות פוליטית". "הדעיכה של גל הטרור היא אינה תוצאה של הצלחת מדיניות של הממשלה והעומד בראשה, משום שלא הייתה כזו"

יעקב פרי. "הפכנו לחברה מסיתה ואין לנו סבלנות לשמוע האחד את השני"
יעקב פרי. "הפכנו לחברה מסיתה ואין לנו סבלנות לשמוע האחד את השני"

ר' השב"כ לשעבר, ח״כ יעקב פרי (יש עתיד), השתתף היום (14.05.16), באירוע שבתרבות בראשון לציון בהנחייתו של עורך גלובס- חגי גולן.

במהלך האירוע התייחס ח"כ פרי לדברי הגינוי וההתלהמות על דברי סגן הרמטכ"ל בטקס יום השואה ואמר: "ההנהגה הפוליטית נגררת אחרי הקיצוניות וההתלהמות של הציבור במקום לגנות את התקיפות ולסמל לציבור את הקווים האדומים. אל לנו להיגרר לשיח קיצוני ולהתקפות חסרות רסן על "קברניטי הצבא" אלא להנהיג ולהביא לתחושת בטחון בקרב אזרחי מדינת ישראל". והוסיף: "האמירות נאמרו בעיתוי בעייתי והיו צריכות להיאמר אחרת, אך הגינויים התוקפניים הפכו לספורט לאומי כלפי הטובים שביננו. הפכנו לחברה מסיתה ואין לנו סבלנות לשמוע האחד את השני".

בהתייחס לגל הטרור אמר פרי כי: "הדעיכה של גל הטרור היא אינה תוצאה של הצלחת מדיניות של הממשלה והעומד בראשה, משום שלא הייתה כזו. אם לא יהיו פתרונות אחרים של שינוי המצב ושינוי האווירה אנו עלולים לעמוד בפני גלי טרור נוספים".

על ההתרחשויות הפוליטיות והמו"מ לכניסת המחנ"צ לממשלה הגיב פרי: יש להתייחס למהויות ולשינוי סדר היום המדיני ולא לעסוק רק לחלוקת תיקים ותפקידים. מפלגת "יש עתיד" לא יושבת מן הצד אך הצטרפות לא רלוונטית כרגע מבחינתנו, אנו נשארים באופוזיציה. למפלגת יש עתיד עמדות ברורות ואנו יודעים בדיוק מה אנחנו רוצים וסוגיית הכניסה לקואליציה איננה על הפרק".

עוד הוסיף בנושא הפוליטי: "יו"ר המפלגה, לפיד, מקשיב לרחשי הציבור ונותן להם ביטוי בעמדות המפלגה. עם ראש הממשלה הנוכחי אנחנו כל הזמן דורכים במקום, רוב ההצלחות של המדינה אינן תוצר של מדיניות ממשלתית ומגיע לעם ישראל מישהו יוזם יותר ופחות עם הרצון התמידי להישרדות פוליטית".

בסוגיית הדלפת טיוטת דו"ח מבקר המדינה ואמר: "יש להתייחס לביקורת כבונה ומפרה וככזו שתאפשר לנו ללמוד מהטעויות ומהביקורות לקראת המלחמות הבאות שעלולות להגיע. המלחמות הבאות עשויות להיות א-סימטריות בין ארגוני טרור למדינת ישראל ולא כנגד מדינות ולא ייתכן שלא נפיק לקחים רציניים מצוק איתן" והוסיף: "הדוח לא יכול להפוך למשחק פוליטי ולעשיית הון פוליטי של חברי הקבינט".