נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים בקבלת הפנים לציון יום אירופה באירוח שגריר האיחוד האירופי לישראל, מר לארס פאבורג-אנדרסן במעונו שבהרצליה. השגריר הודה לנשיא ושיבח את יחסי ישראל והאיחוד האירופי, והתייחס להתגברות המתקפות האנטישמיות ביבשת, ואמר: "לאנטישמיות אין מקום באירופה. מתקפות נגד יהודי אירופה הן מתקפות כנגד אירופה כולה ונגד הערכים האירופאיים."

הנשיא ריבלין ביום אירופה. צילום: מארק ניימן/לע"מ
הנשיא ריבלין ביום אירופה. צילום: מארק ניימן/לע"מ

"חגיגתכם היא חגיגתנו," אמר נשיא המדינה בפתח דבריו והודה לשגריר על קבלת הפנים החמה. הנשיא הוסיף ואמר: "ישראל ואירופה חולקות אתגרים דומים בהם גם איום הטרור. והטרור זהה בבריסל, פריז, ירושלים או תל אביב."

הנשיא התייחס בהמשך דבריו לקשרים הטובים בין ישראל לאיחוד האירופי, ואמר: "בין ישראל לאיחוד האירופי קיים קשר כלכלי איתן אשר מחזק את שני הצדדים. הרשו לי לומר לכם, שותפינו הגדולים והחשובים למסחר שהיחסים בין ישראל לאיחוד האירופי הם חיוניים."

"זה נכון שלעיתים יש חילוקי דעות בין ישראל לאיחוד האירופי בענייני מדיניות, אך עלינו להמשיך בשיתוף הפעולה על אף שאין התקדמות בין ישראל לפלסטינים." אמר הנשיא והוסיף: "יהיה זה ניצחון לאלו שאינם מבינים כי הפתרון היחיד לקונפליקט הוא על ידי יצירת אמון בין העמים. לכן אני אומר, על אף חילוקי הדעות, תנו לנו להמשיך בעבודתנו, יחד."

השגריר הודה לנשיא ושיבח את יחסי ישראל והאיחוד האירופי, והתייחס להתגברות המתקפות האנטישמיות ביבשת, ואמר: "לאנטישמיות אין מקום באירופה. מתקפות נגד יהודי אירופה הן מתקפות כנגד אירופה כולה ונגד הערכים האירופאיים. אנו נחושים להילחם באנטישמיות בכל חזית- בין אם בימין הקיצוני, בשמאל הקיצוני או באסלאם הקיצוני."

השגריר המשיך ואמר: "בישראל אתם חיים תחת איום הטרור באופן יומיומי- בין אם תחת איום הרקטות ובין אם תחת טרור של סכינאים התוקפים אזרחים חפים מפשע ברחובות. מציאות זו לא מתקבלת על הדעת. אנו מגנים בחריפות טרור בכל צורה בה הוא תוקף. כך, שנינו מתמודדים עם האתגר של הגנת חברתנו הליברלית מפני הטרור, הפנאטיות והעדר הסובלנות בלי לפגוע בערכים עליהם אנו מגנים."