בשלוש השנים האחרונות טופלו בבתי חולים בצפון ובהצלחה רבה כ-2000 פצועים וחולים מרחבי סוריה ורק חמישה מתוכם נפטרו וגופותיהם הוחזרו למשפחותיהם בדמשק. הפצועים שיבחו את ישראל על טיפולה המסור בהם וקראו בהתרגשות לנציגי הממשלה לפעול במרץ לחיסול וסילוק דאע"ש מאדמת סוריה

איוב קרא אצל הפצועים הסורים בביה"ח זיו בצפת
איוב קרא אצל הפצועים הסורים בביה"ח זיו בצפת

כך גילה סגן השר לשיתוף פעולה אזורי ח"כ איוב קרא בתום ביקור שערך במחלקה האורטופדית בבי"ח זיו בצפת בה מאושפזים הפצועים הסורים.

סגן השר קרא אמר עוד כי המקרה המרגש ביותר היה בפינוי מהגבול של ילדה בת 15 בהריון עם תאומים הפוכים שהוחזרה להוריה בסוריה בתום שלושה ימי אשפוז עם שני התינוקות.

קרא סיכם את הביקור ואמר שהתרגש לשמוע את הפצועים הסורים מהללים את את ישראל אבל "ציער אותי לגלות כמה אומללים אותם פצועים שמעלימים כל זכר לטיפולים שעוברים בישראל לרבות בגדים, מכתב שחרור באנגלית ובערבית, מחיקת השפה העברית מכסא הגלגלים או הפרוטזות".

קרא הוסיף "אפילו מכשיר האלייזרוב שמחזק את הרגל ועולה 3000$, שעובר לסוריה עם הפצוע ולא חוזר לישראל, לא משאירים עליו סימנים ישראלים. להיפך, הפצועים עוד לומדים להפעילו ומעבירים אותו לפצועים אחרים בסוריה.

הפצועים הסורים ביקשו להעביר מסר מרגיע ודרישת שלום וגעגועים להוריהם ושהם מחכים לחזור על רגליהם למשפחותיהם בסוריה לאחר שהגיעו לטיפולים במצב קשה ביותר.