תושבי אשכול תובל, הר חלוץ, לבון ופלך ציינו את האביב באירוע בפלך. האירוע הוא חלק ממיזם 'תרבות בנעלי בית' של מועצת משגב, לפיזור גיאוגרפי של אירועי התרבות ברחבי המועצה

כלים
חגיגת אביב אזורית בפלך
חגיגת אביב אזורית בפלך

במוצ"ש האחרון התקיים בפלך אירוע אביבי, שנולד משתוף פעולה ראשון ומוצלח של היישובים: הר חלוץ, לבון, תובל ופלך.

הארוע כלל מופע קרקס-רחוב עם צמד Onn Off, ששיתף שעשע והדהים את כל הגילאים ומופע שירי ילדים מקסים של הזמרת יעל תלם ולהקתה, ולצידם מגוון דוכנים של אוכל ואומנים מקומיים. מעל 200 משתתפים נהנו מהמופעים, הדוכנים והאווירה הנעימה.

יואב קלי מהר חלוץ וממארגני הארוע בפלך: "שמחנו להענות ליוזמה של מח' התרבות במרכז הקהילתי, לשלב כוחות ולקיים חגיגה אזורית כזו ביישוב פלך, שטרח על הפקת האירוח. נהנינו להתארח בנוף חדש במקום שאליו אנחנו כמעט לא מגיעים. אנחנו בהחלט מתכננים אירועים מקומיים נוספים באשכול שלנו." הרצון לקיים אירועים במגוון מיקומים ברחבי המועצה עלה לא אחת ביישובים מרוחקים במשגב. כדי לענות על הצורך המועצה הקימה צוות המורכב מנציגי הישובים המרוחקים, הספרייה האזורית משגב ומחלקת התרבות במרכז הקהילתי.

הצוות הגדיר צרכים ומענים ויצר תוכנית שנתית מקיפה, כשהמטרה, חיזוק הקהילות, ברוח ישוב לדורות, באמצעות מפגשי תרבות ובעזרת - הכשרה וחיזוק מתנדבי ועדות בתחומי התרבות, חינוך, נוער, גיל שלישי, הנגשת פעילויות תרבות לקהילות מרוחקות והעצמת אירועים מקומיים.

האשכולות המרוחקים חולקי לכמה קבוצות: תושבי אשכול אי"ה-אבטליון, יחד והררית, תושבי אשכול צורית, גילון, וטל אל, תושבי אשכול הר חלוץ, תובל, לבון ופלך תושבי אשכול כמון ומכמנים, תושבי ערב אל נעים, דמיידה, ראס אל עין, חוסניה, כאמנה, סאלמה, תושבי אשכול מורן, לוטם ומעל"צ.

הפרויקט זכה לאהדה בועדת ההיגוי של שותפות 2000 של הסוכנות היהודית, שאישרה את הכללתו ברשימת הפרויקטים בהם היא תומכת במשגב.

האירועים מובלים ומאורגנים ע"י ועדות התרבות המקומיות ובכלל זה חשיבה, בחירה, תכנון, שווק והפקה, ובליווי של מחלקת התרבות, במרכז הקהילתי, שגם מספקת חלק מהמופעים והפעילויות.