מעבדת "תמורות" תיתן מענה לכלל עובדי ההוראה באזור בית שאן, במחוז הצפון ואף ברמה ארצית. כמו כן ב"תמורות" יוכלו ללמוד גם קבוצות או בודדים מהמגזר העסקי/הפרטי.

כלים
במרכז פסג"ה בבית שאן מוקמת מעבדה לסימולציות הדרכתיות
במרכז פסג"ה בבית שאן מוקמת מעבדה לסימולציות הדרכתיות

במרכז פסג"ה בבית שאן מוקמת מעבדה לסימולציות הדרכתיות ("תמורות"). מטרת המעבדה, הצפויה להיפתח בחודש אוקטובר 2016, היא לאפשר למורים המנחים ומדריכים קבוצות לשפר את כישורי ההנחיה באמצעות צילומי וידאו המאפשרים קבלת משוב ותחקור אופן העבודה שלהם. באמצעות שימוש בסימולציות המדמות סביבת עבודה של בעל תפקיד מתאפשר ללומד להתנסות ולחוות למידה אפקטיבית, משמעותית, מובנית ו"מוגנת" תוך כדי תיעוד ושימוש במגוון טכניקות תחקור ומתן משוב מיידי ללומד המתאמן.

הסימולציות- תרחישים - נכתבים בהתאמה אישית לצרכי הלומד/ הקבוצה, משוחקים ע"י מתנסה מהקבוצה ושחקן מקצועי ומנותחים ע"י מנחה מקצועית ובשילוב משובים מחברי הקבוצה. התרחישים יכולים להיות בנושאים כגון: שיח גננת – תלמיד, הורה- ילד, מנהל- צוות, הנהגת הורים- צוות ביה"ס, בעל עסק- לקוח/ספק.

הקבוצה מוזמנת למספר מפגשים מצולמים על פי תרחיש שנתפר בהתאמה אישית לצרכי הקבוצה ולמטרותיה לאורך השנה כך שלאחר המפגש חוזרים המשתלמים ל"שדה ההוראה", מתרגלים את התובנות שרכשו, חוזרים ל"תמורות" למפגש נוסף וממשיכים לדייק את המיומנויות בהן הם בחרו להשתפר. בין המפגשים המנחה מלווה את המתנסה/הקבוצה ושומרת אתה על קשר אישי .

ההתמחות במעבדת "תמורות" היא בשיפור ובדיוק מיומנויות תקשורתיות כאלו המקדמות הכלת התלמידים/ השותפים , העצמתם והעברת מסרים בדרך המקדמת שיתופי פעולה בצוותי העבודה ועם גורמי חוץ. מעבדת "תמורות" תיתן מענה לכלל עובדי ההוראה באזור בית שאן, במחוז הצפון ואף ברמה ארצית. כמו כן ב"תמורות" יוכלו ללמוד גם קבוצות או בודדים מהמגזר העסקי/הפרטי.

ההתנסות בסימולציה מביאה את המשתתפים להעמקת ההתבוננות, לחידוד המודעות, לגילוי תובנות חדשות על אודות ההתנהלות האישית, לשינוי ולדיוק תוך מעקב ושמירת קשר להמשך ההתפתחות והצמיחה.

לפרטים והרשמה ניתן לפנות לרוני יבור סלמה מנהלת מרכז פסג"ה אזורי בית שאן - טלפון: 04-6588018 , 050-7362777, Email: ronisalama1@gmail.com