המרכז הרפואי רמב"ם נבחר להיות בית החולים הראשון בעולם שיחל בשימוש במכשיר הדמיה ראשון מסוגו של חברת GE (ג'נרל אלקטריק), והמטופלים הישראליים יהיו הראשונים בעולם ליהנות מהטכנולוגיה החדישה. מדובר במצלמה גרעינית פורצת דרך שמאפשרת מיפוי מדוייק של כל הגוף וזיהוי של מחלות ותהליכים שונים (סרטן, מחלות לב, מחלות כליות, שברים, זיהומים ועוד), במהירות רבה וברזולוציה גבוהה יותר

כלים
המכשיר המוגדר ע"י מומחים כפריצת הדרך הטכנולוגית הגדולה ביותר בתחום בשישים השנים האחרונות
המכשיר המוגדר ע"י מומחים כפריצת הדרך הטכנולוגית הגדולה ביותר בתחום בשישים השנים האחרונות

הטכנולוגיה החדשה תאפשר לזהות נגעים קטנים משניתן לזהות בטכנולוגיות הקיימות, ותפחית משמעותית את החשיפה לחומרים הרדיואקטיביים הניתנים במסגרת בדיקות מיפוי. בנוסף ברמב"ם צופים שקיצור משך הבדיקה יאפשר לבצע יותר בדיקות בכל יום ובנוחות רבה יותר לנבדקים.

השבוע הגיעה לרמב"ם צמרת חברת GE העולמית ביחד עם כ-40 מטובי הרופאים בעולם, לחנוכת המכשיר המוגדר ע"י מומחים כפריצת הדרך הטכנולוגית הגדולה ביותר בתחום בשישים השנים האחרונות (!).

המכשיר, המשלב מספר טכנולוגיות צילום והדמיה שונות ומתוחכמות, פותח בחלקו במרכז הפיתוח של GE בטירת הכרמל, ועבר בהצלחה ניסויים בבית החולים רמב"ם, בעקבותיהם קיבל את אישור מנהל התרופות האמריקני.

"הטכנולוגיה הזו מסמנת פריצת דרך של ממש בתחום ההדמיה", אומר פרופ' זהר קידר, סגן מנהל המחלקה לרפואה גרעינית ברמב"ם שמוביל את פרוייקט המכשיר החדש. "השימוש במצלמה רב תכליתית המסוגלת לאבחן סוגים שונים של מחלות ותהליכים בגוף האדם, יביא לכך שהנבדקים יעברו בדיקות מדויקות ומהירות בהרבה, וייחשפו לקרינה נמוכה יותר."

"בדיקות מסויימות שדרשו עד היום מספר רב של צילומים במכשירים שונים וארכו כמה ימים, יבוצעו עם המכשיר החדש בפעולה פשוטה אחת, ובאיכות גבוהה בהרבה", מסביר נתן חרמוני, מנהל ענף רפואה גרעינית ב-GE". אנחנו מצפים שהמכשיר החדש לא רק שישפר את הבדיקות ויקל על המטופלים, אלא גם יפתח אפשרויות חדשות בפני חוקרים בתחום".