37 תלמידי תיכון מירושלים, הגיעו למלר"ד המרכז הרפואי פדה פוריה כשהם סובלים מתגובה אלרגית שהתבטאה בגירוי בעינים פריחה וגירוי חריף בחלקי הגוף השונים. מנהל המלר"ד, ד"ר ערן טלאור, ציין שזו קבוצת תלמידים שנייה שמגיעה תוך ימים ספורים, וממליץ לנקוט באמצעי הגנה כשלנים בשטח, במיוחד באביב.

כלים
תלמידי תיכון מירושלים, הגיעו למלר"ד המרכז הרפואי פדה פוריה כשהם סובלים מתגובה אלרגית
תלמידי תיכון מירושלים, הגיעו למלר"ד המרכז הרפואי פדה פוריה כשהם סובלים מתגובה אלרגית

37 תלמידי תיכון מירושלים הגיעו הבוקר למחלקה לרפואה דחופה (מיון) שבמרכז הרפואי פדה פוריה. סגנית המנהל סיפרה שתלמידה ראשונה הגיעה למלר"ד כבר אתמול בערב עם פריחה וגירוי ונשלחה לאחר בדיקה וטיפול נגד אלרגיה לביתה. הבוקר קבוצה גדולה של תלמידים הגיעו למורים והתלוננו על פריחה וגרוד בכל איברי הגוף: צוואר, חזה, גב , ידיים ורגלים. לדבריה, חלק מהתלמידים התלוננו גם על גירוי וצריבה בעיניים. סגנית המנהל ציינה שהתלמידים טיילו אתמול בנחל עמוד ולנו בלילה בשטח, באזור מגדל.

אחד התלמידים סיפר שסובל מפריחה בעיקר בצוואר, גב וברגלים, "בהתחלה חשבתי שזה עקיצות של יתושים, זה הציק לי וגרד מאד, ממש לא הצלחתי להירדם. בבוקר כשראיתי איך זה נראה על כל הגוף הבנתי שזה קשור לאלרגיה".

ד"ר ערן טלאור, מנהל המלר"ד הסביר, "אחרי שראינו את כל הקבוצה, אנחנו מעריכים שמדובר בתגובות אלרגיות לטוואי התהלוכה. התלמידים גם סיפרו שהיו הרבה תולעים במסלול שבו טיילו וגם בשטח שבו ישנו הם ראו קנים של טוואי התהלוכה. הסימנים: גירוי בעינים ופריחה שזו תגובה אלרגית , מתאימים . אחת התלמידות סובלת מפריחה חריפה בכל הגוף, שזו תגובה אלרגית קשה. צריך לדעת שבמקרים קשים זה יכול להגיע עד שוק אנפילקטי וזה אירוע חירום"

ד"ר טלאור ציין שזו קבוצת התלמידים השנייה שמגיעה למלר"ד תוך ימים ספורים(קבוצה ראשונה הגיעה ביום חמישי בצהרים) . ולכן, הוא חוזר וממליץ לא לישון בשטח באזורים שבהם ידוע שטוואי התהלוכה נמצא , וכשישנים בשטח ללבוש בגדים ארוכים שיגנו על הגוף, וכסוי לראש".