פלישה חוזרת לאדמות המדינה בשכונת נוף ים בהרצליה פונתה במסגרת פעילות אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י), הסיירת הירוקה ובליווי המשטרה. הפולש, אפרים סילבר, השתלט על שטח של כחצי דונם בבעלות המדינה עליו הקים מתחם בבנייה בלתי חוקית שכלל קיוסק מאולתר ומבנה מגורים, כאשר הוא משתמש לצרכיו האישיים בקרקע הציבורית שכלל לא הוקצתה לו

פינוי נגרר קיוסק ומבנה בהרצליה. צילום רשות מקרקעי ישראל
פינוי נגרר קיוסק ומבנה בהרצליה. צילום רשות מקרקעי ישראל

הפולש, אפרים סילבר, פלש לקרקעות המדינה בשכונת נוף ים בהרצליה, בהם החל להקים מבנה למגורים וכן קיוסק כל זאת בבנייה בלתי חוקית וללא אישורים. כך השתלט סילבר על אדמות מדינה בשטח של כ- 500 מ"ר, ללא היתר ובניגוד לחוק. מדובר בפעם השלישית שסילבר מפונה מקרקע בבעלות המדינה בהרצליה אליה פלש ללא היתר.

המפקחים הזהירו את הפולש כי אם לא יפנה בעצמו את דוכן המכירה הנגרר, אותו כבר החל לצייד בסחורה לממכר, ואת המבנה שהחל להקים למגורים, הוא יפונה מהשטח לפי החוק בליווי משטרה ותוגש נגדו תביעה כספית, בה יידרש להשיב לקופה הציבורית את עלויות הפינוי ודמי השימוש בקרקע.

במקביל, הגישו מפקחי רשות מקרקעי ישראל נגד סילבר תלונה בתחנת משטרת הרצליה על עבירת הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

לאחר שהפולש לא נשמע לאזהרות ולא פינה בעצמו את הקרקע, הגיעו מפקחי רמ"י והסיירת הירוקה למקום בליווי משטרה, פינו את הקיוסק הנגרר והמבנה מהשטח מתוקף חוק המקרקעין, והשיבו את הקרקע למצבה הקודם ולמאגר הקרקעות הציבורי. הפסולת הועברה להטמנה באתר מורשה, הציוד נלקח לאחסנה ושילוט המתריע מפני פלישות חוזרות הוצב במקום.

כעת יחל ברשות, בסיוע פרקליטות המדינה, הליך היערכות פנימי במטרה לגבש נגד מסיג הגבול תביעה כספית להחזר העלויות שנגרמו למדינה בעקבות פלישתו, לרבות דמי השימוש בקרקע, עלויות כוח האדם ועלויות הציוד ההנדסי ששימש לפינוי הפלישה.

"זו הפעם השלישית שמסיג הגבול פולש לאדמת מדינה תוך זלזול בוטה בחוק, כעת הוא יהיה חשוף לתביעה פלילית מצד המשטרה, לתביעות משפטיות ולהוצאות בגין פלישותיו הלא חוקיות ופינויו על ידי רשויות האכיפה, הוצאות שיכולות להצטבר לסכום כסף נכבד שיהיה עליו להחזיר למדינה. הקרקעות הציבוריות אינן הפקר, הן שייכות לציבור כולו ולא נאפשר לאיש להשתלט עליהן בניגוד לחוק. מפקחי רשות מקרקעי ישראל פרוסים בכל הארץ ופועלים במסירות לפינוי פולשים מאדמות מדינה לטובת הציבור כולו", אמר עמיר גילת, מנהל מרחב שמירה מרכז ברשות מקרקעי ישראל.