תחת הכותרת מחזירים לכינרת באהבה, יתקיים בסוף השבוע הקרוב, 8-9.4.16, אירוע התנדבותי ליצירה, טיפוח וניקיון חופי הכינרת, כחלק משיתוף פעולה בין קבוצת Magaya, פסטיבל ה- DOOF (העורכת כל שנה בחודש אפריל פסטיבל באזור החוף) ו"רשות הכינרת". האירוע הינו מיזם התנדבותי למען ניקיון וטיפוח הכינרת של חברי קבוצת Magay הפוקדים את חופי הכינרת מידי שנה במסגרת הפסטיבל ומשלבים ערכים חברתיים וסביבתיים.

כלים
הכינרת. מתנדבים ינקו את החופים
הכינרת. מתנדבים ינקו את החופים

כבר ביום חמישי בשעות הערב יגיעו מארגני האירוע לחופי הכינרת על מנת להקים את האוהלים, ביום שישי (8.4) החל מהשעה 9:00 ועד מוצאי שבת, יחלו לאורך רצועת החוף שבין חוף צאלון של רשות הכינרת לחוף גולן בעבודות ניקיון וטיפוח תוואי השטח. במקביל תתקיים פעילות הסברתית סביב נושאי אקולוגיה, ערבות הדדית ותרומה לקהילה. מלבד עבודות הניקיון, מתוכננת עבודת יצירה לבניית 'פסל סביבתי' מבוץ שיהיה בצורת ספסל וישמש את הנופשים בחוף לישיבה. כמו כן, יבנה פח אשפה ענק בצורת קרנף, מחומרים ממוחזרים.

בנוסף לקבוצות המתנדבים הרבות, שהביעו עניין בנטילת חלק בפעילות ויגיעו ממרכז הארץ, הצטרפו ליוזמה גם ילדים ממתנ"ס גולן שברמת הגולן שייקחו חלק בפעילות היצירה והניקיון. כמו כן, מארגני האירוע קוראים לציבור הרחב, להגיע ולהחזיר לכינרת באהבה בזמנם הפנוי החל מיום שישי בבוקר ועד לצאת השבת.

האמנית פרסטו נאג'י שהינה ממארגני האירוע ציינה: "מידי שנה אנחנו חושבים כיצד אנחנו יכולים לבוא ולתת לכינרת בחזרה. החופים מלאים בעשייה במשך כל ימות השנה ועם זאת, אנשים באים והולכים ולפעמים נשארת התחושה שלא נעשה מספיק לשמירה על אוצר הטבע הזה. לכן, החלטנו להרים בשת"פ עם רשות הכינרת מיזם במסגרתו נעניק לכינרת אהבה בחזרה".

ברשות הכינרת ציינו, כי הם מברכים על כל פעילות למען שמירה על איכות הסביבה, ניקיון חופי הכינרת ומקורות המים השונים וקוראים לציבור הרחב להגיע ולקחת חלק באירוע.