זאת במחאה על פיטוריה של חברת הנהלת בית הספר והיועצת החינוכית הבכירה של בית הספר, אשר הביעה את דעתה כי לבית הספר חסרה הנהגה. מורי בית הספר פתחו בעיצומים ומחר יתכנסו לאסיפת חירום. ועד ההורים עשוי להצטרף גם הוא להשבתה

מועצת התלמידים של 1300 תלמידי תיכון רמות ים שבעמק חפר, השוכן בתוך כפר הנוער מבואות ים, הכריזו הערב על שביתת מחאה שתתקיים מחר, זאת במאה על פיטוריה של חברת הנהלת בית הספר והיועצת החינוכית הראשית של בית הספר. התלמידים הודיעו כי יגיעו מחר לשטח בית הספר בחולצות שחורות ויקיימו אסיפת מחאה ולא יכנסו לכיתות.

חברת ההנהלה פוטרה לאחר שאתמול בישיבה עם המנהל על החינוך ההתיישבותי, אליו שייך בית הספר, טענה כי לבית הספר חסרה הנהגה וכי המנהלת החדשה שמונתה למוסד בתחילת השנה אינה מצליחה להוביל אותו.

הבוקר זומנה חברת ההנהלה למשרדה של המנהלת ושם נמסר לה כי חברותה בהנהלה מופסקת לאלתר וכי החל משנת הלימודים הבאה היא גם תפוטר מתפקיד היועצת ורכזת היועצות של בית הספר.

בעקבות ההודעה פתחו המורים בעיצומים ואחר הצהרים לא התייצבו ליום הורים שנקבע מראש. מחר בשעה 08:30 יקיימו המורים אסיפת חירום עם נציגי ארגון המורים ולא מן הנמנע שיכריזו על המשך השבתת המוסד.

הנהלת ועד ההורים של בית הספר מתכנסת בשעה זו, כאשר לא מן הנמנע שגם ההורים יכריזו על השבתת מחאה.

רמות ים הינו שמו החדש של בית הספר הוותיק, רמות חפר, אשר פעל במשך שנים בקיבוץ מעברות לאחר שאוחד לתוכו ביה"ס מבואות ים ששירת את ילדי הפנימייה הצבאית במכמורת.

רמות חפר נודע בכל הארץ בזכות שיטת החינוך המיוחדת שהונהגה בו, שיטת הדיאלוג, שיטת לימוד אשר במסגרתו התלמידים עובדים בקבוצות קטנות של שלושה תלמידים, חוקרים נושא ומציגים עבודת גמר, זאת במקום השיטה המסורתית. שיטת הדיאלוג הצליחה מאד בבית הספר בהנהגתה של מנהלת בית הספר ב-22 השנים האחרונות, ברוריה סלע, כאשר מנהלים ומורים מכל רחבי הארץ באים לבית הספר כדי ללמוד את השיטה.

בקיץ 2014, לאחר מהלך שנמשך שבע שנים, עבר בית הספר מקיבוץ מעברות לכפר הנוער מבואות ים. להורים הוצג המעבר כאכסניה חדשה ומרווחת יותר לבית הספר, אשר במסגרת המעבר בית הספר הימי מבואות ים, התאחד עם בית הספר רמות חפר.

לאחר מספר חודשים, כינסה מנהלת בית הספר ברוריה סלע את ועד ההורים והודיעה באופן מפתיעה על התפטרותה לאלתר. בפני ההורים התגלתה מציאות אחרת מזו שהובטחה, כאשר מנהל כפר הנוער שהיה אמור להיות אחראי לצד האדמיניסטרטיבי של בית הספר החדש, הפך בעצם למנהל העל של בית הספר והכתיב חזון פדגוגי למנהלת בית הספר.

הורי בית הספר הקימו ועד פעולה, אשר ניהל דיונים עם ראש מועצת עמק חפר רני אידן ועם נציגי החברה לחינוך ימי. במסגרת המאבק נחשף גם החוזה שנחתם בין המועצה לבין המנהל לחינוך ימי ב-2010, אשר ממנו עולה שאכן המועצה העבירה את בית הספר לידי המנהל לחינוך ימי ללא כל תנאי. במסגרת המו"מ דרשו ההורים להבטיח את העצמאות הניהולית פדגוגית של בית הספר, ואכן בקיץ האחרון נחתם הסכם ברוח הדברים אשר מבטיח זאת.

יעל איילון מתל אביב מונתה לתפקיד מנהלת בית הספר, אך בעיות ההנהגה בתוך בית הספר נמשכו, כאשר הנהלת כפר הנוער ממשיכה בעצם להכתיב את הטון, בניגוד למה שהובטח להורים. היום כאמור נרשם שיא חדש.