ללמד על זהירות באמצעות.... גרפיטי! רכבת ישראל בשיתוף משרד החינוך ועיריית לוד תוביל פרויקט חינוכי ראשון מסוגו

ילדים בלוד מטמיעים עקרונות זהירות בקרבת הרכבת
ילדים בלוד מטמיעים עקרונות זהירות בקרבת הרכבת

העיר לוד צמחה בינות למסילות רכבת שחלקן הונחו עוד בתקופת המנדט הבריטי. לא בכדי העיר היא צומת משמעותי ברשת מסילות הרכבת בישראל. עשרות רכבות חוצות את העיר מדי יום ולכן נדרשת חשיבה יצירתית ומיוחדת על מנת להטמיע בקרב הציבור בכלל והילדים בפרט את נושא הזהירות ושתוביל לשינוי התנהגותי בנושא בקרב האוכלוסייה בלוד.

בחודש האחרון הובילה רכבת ישראל בתיאום אגף חינוך בעיריית לוד והפיקוח של משרד חינוך יצאה רכבת בפרויקט חינוכי ראשון מסוגו במסגרתו יחוברו התלמידים לנושא הבטיחות בקרבת מסילה בצורה חווייתית תוך הגברת תחושת השייכות לבית הספר ולסביבתם הקרובה. לפרויקט המיוחד היו מספר מטרות וביניהן העלאת המודעות לבטיחות בקרב תלמידים, צמצום הסיכון לתאונות במפגשי דרך מסילה והטמעת כללי התנהגות בטוחה בקרבת רכבת.

הפרויקט החל ב-3 בתי ספר הנמצאים בקרבה ישירה עם מתחמי רכבת: "נווה שלום", "אלזהראא" ותיכון ערבי חדש למדעים ומנה כ-500 תלמידים.

המשתתפים בפרויקט עברו הדרכה פרונטלית בנושא בטיחות בקרבת מסילה, על ידי עובדי רכבת ישראל, והציעו רעיונות לסקיצות וסלוגנים שונים להעלאת המודעות. בהמשך, חוברו כל הסקיצות לסקיצה ענקית המייצגת את מסר בית הספר ובליווי אומנים מומחים צוירו המסרים על קיר בשכונה מתוך מטרה שמסרי הבטיחות יהיו נוכחים לעיניהם של עוברי השכונה והמפגש המסילות וליצירת תחושת הזדהות ושייכות למסרים אלו שהם בעצמם הגו וציירו.

מרכבת ישראל נמסר: "העיר לוד, הייתה מאז ומתמיד נקודת מפגש חשובה של מסילות רכבת וקווים מרכזיים, והצורך בהדרכת צעירי העיר על התנהלות נכונה בסביבת המסילה, הוא חיוני והכרחי. לפיכך, בחרנו בלוד כעיר הראשונה בה אנו יוצאים בתוכנית ייעודית זו, להגברת המודעות להתנהלות בטוחה בסביבת המסילה. אנו משקיעים בנושא זה משאבים רבים ואנו מאמינים שילדי בית הספר שהשתתפו בפרויקט, יהיו שגרירים חשובים של נושא הבטיחות בסביבת מסילה"