אילונה וורס רודמן, מדריכה ראשית בעמותת אלווין ישראל פנתה אל סניף 'לגעת באוכל' בבאר שבע במטרה לשלב בעלי המוגבלויות בשוק העבודה. מנהל הסניף, משה טורג'מן נרתם למשימה והחל מיום שלישי האחרון מגיעים לסניף בגרנד קניון עשרות מתבגרים בעלי מוגבלויות שיוצאים ממסגרות החינוך המיוחד ומשתלבים בחברה. "חזון העמותה הוא להגיע לחברה בה אנשים עם מוגבלויות הם שווי זכויות"

כלים

העמותה אשר שמה לה למטרה לשפר את מידת עצמאותם ותפקודם של בעלי המוגבלויות בתוך הקהילה, אוספת את המתבגרים בעלי המוגבלויות ממסגרתם במערכת החינוך פעמיים בשבוע, כאשר בכל פעם מגיעים בשעות הבוקר אל סניף "לגעת באוכל" בגרנד קניון שניים או שלושה מחברי העמותה לעבוד ולהשתלב בעשייה.

המטרה של עמותת אלווין הוא לקדם תעסוקת בעלי מוגבלויות על בסיס שווה, כאשר היחס אליהם הוא כמו היחס לכל עובד אחר. כאמור, ב"לגעת באוכל" החליטו לשתף פעולה עם העמותה ועם וורס רודמן, ובני הנוער הפכו בשבועות האחרונים לחלק אינטגרלי מהחנות.

"העבודה אינה מסתכמת רק מאחורי הקלעים" אומר טורג'מן. "המתבגרים מגיעים בזמן לעבודה מלווים באילונה. הם לומדים את משמעות העמידה בזמנים ואת חשיבותם בתהליך הפתיחה של החנות. העבודה מתבצעת במספר מחלקות בחנות, החל מעזרה למחסנאים בסידור המחסן ועד לקידוד המוצרים. בנוסף לכך, חלקם עובדים עם לקוחות ומייצגים את החנות כמו כל עובד אחר" הוא מוסיף.

על התחושות שמלוות את התהליך אמר טורג'מן: "אין ספק שגם לנו וגם לאילונה יש שביעות רצון משיתוף הפעולה. אנחנו מרגישים מבורכים על כך שנפל בחלקנו להיות חלק מתהליך שילובם בחברה של בעלי מוגבלויות. זה המעט שיכולנו לעשות כשסניף של רשת גדולה"

עמותת אלווין ישראל נוסדה בשנת 1984 ומספקת היום, באמצעות 900 אנשי צוות הפרוסים בכל רחבי הארץ, שירותים למעל 3000 אנשים בעלי מוגבלויות. כעמותה שחרטה על דיגלה את הרצון לשלב אותם בחברה הצליחה העמותה לשלבם גם בעבודה לבחירות בכנסת ה-20 ולטפח מוניטין ארצי על ההישגים והתוכניות שעוד צפויות לעמותה בעתיד. בשנת 2006 ובשנים שקדמו לה זכתה אלווין ישראל ב"פרס מצוינות" מקרן שלם כהוקרה על תכניותיה החדשניות לטובת אנשים בעלי מוגבלויות.

שיתוף הפעולה עם סניף "לגעת באוכל" בגרנד קניון נולד מתוך אמונה משותפת, הן של העמותה והן של הנהלת לגעת באוכל ברעיון העסקת בעלי מוגבלויות.