סרטי הדרכה נועדו על מנת לענות על מגוון רחב מאוד של צרכים, אם כי חשוב מאוד לציין שזהו אחד האמצעים הטובים ביותר עבור קידום, מכירות ומיתוג בפרט. על מנת שתוכלו ליהנות מכל אותם יתרונות נהדרים הטמונים בעבר, הרי שעליכם לדעת כיצד לבחור נכון חברה שתעזור לכם עם הפקת סרטי הדרכה, זאת מאחר וכאשר זה נוגע לבית העסק שלכם - אין כלל מקום לפשרות. אז איך בוחרים חברת הפקה, מה כל-כך חשוב בסרטי הדרכה ומה עוד עליכם לדעת על נושא זה? ובכן, בכתבה זו, החלטנו להדריך אתכם שלב-שלב כיצד בוחרים חברה של הפקת סרטי הדרכה ולהסביר לכם כל מה שעליכם לדעת על כך.

קרדיט לתמונה Freepik
קרדיט לתמונה Freepik

 

צרכים עליהם הפקת סרטי הדרכה עונה

הפקת סרטי הדרכה עונה על מספר צרכים, ביניהם ניתן למנות:

הצגת מוצר חדש - אין זה משנה מהו התחום של בית העסק שלכם, ומהם המוצרים והשירותים המיוחדים אותם אתם מציעים לכל הדורש. למעשה, על ידי הפקה של סרטי הדרכה ייחודיים, תוכלו להציג לכל הלקוחות שלכם מוצר חדש ולהראות כיצד הוא עובד.

לוודא שהלקוחות בטוחים - סרטי הדרכה גם עוזרים לכם להדריך את הלקוחות שלכם, בהתאם לשמם, ובכך בעצם עוזרים לכם לוודא כי הלקוחות שלכם בטוחים ויודעים כיצד לערוך שימוש נאות במוצר שאינו מסכן אותם ואת סובביהם.

מיתוג - סרטי הדרכה עוזרים פלאות עם מיתוג וקידום, ובעצם מציגים את המוצר שלכם באור חיובי, ובכך בעצם מסייעים לכם לקדם אותו ובכלל את בית העסק שלכם.

כללים חשובים כאשר מדובר על הפקת סרטי הדרכה

לפני שתחפשו אחר חברה מומלצת כדוגמת קומפיוגרפיק, חשוב מאוד לציין כי קיימים מספר דגשים חשובים באשר להפקת סרטי הדרכה:

  • אורך - בדרך כלל, סרטי הדרכה אמורים להיות קצרים, משום שכך הם יוכלו להישאר אטרקטיביים מבלי שהצופים יאבדו עניין לאורך זמן. אמנם, חשוב גם לוודא כי סרטי ההדרכה אינם קצרים מדי, כך שיוכלו גם לענות על הצורך של הצגה מפורטת של דרך ההפעלה של המוצר. דיוק הוא המפתח, כך שבעת עבודה עם חברה מקצועית כדוגמת קומפיוגרפיק תוכלו לדעת מהו האורך המומלץ של סרט הדרכה בהתאם לסוג המוצר הספציפי שלכם.
  • פרקים - במקרים בהם מדובר על מוצר מורכב, שההסבר עליו אמור להיות מפורט למדי - אז מן הסתם שלא תרצו להכין סרטי הדרכה ארוכים מדי מאחר וכאמור, אלו עלולים לגרום לצופים שלכם לאבד עניין. לכן, במקרים כאלו, הפתרון המתבקש יהיה לחלק את סרטי ההדרכה לפרקים.
  • שפה - ההסברים שמדגים המוצר ירחיב עליהם לכל הצופים שלכם במסגרת סרטי ההדרכה אמורים להיות פשוטים ומובנים. לכן, חשוב מאוד לוודא כי שפתו של המדגים היא ברורה, פשוטה ובגובה העיניים של קהל היעד שלכם.