אנחנו חיים בעידן של ריבוי אפשרויות, שלל טרנדים חדשים וחופש בחירה נרחב. ישנם לא מעט תחומים שבהם הקלאסי כבר פינה מקום לטובת אופציות עכשוויות – אבל בכל מה שנוגע לשמלת כלה, עדיין הדגמים הקלאסיים הם אלה המבוקשים ביותר. הטיפים בעמוד זה יעזרו לך לבחור שמלת כלה קלאסית מושלמת, ולהגיע ליום המרגש ביותר בחיים כשאת בשיאך.

קרדיט תמונה :  pixabay
קרדיט תמונה : pixabay

קודם כל נוחות

הדגש החשוב ביותר לגבי שמלת כלה הוא לא להתפשר על הנוחות. גם השמלה היפה ביותר בעולם, ולכאורה המחמיאה ביותר, תהפוך לסיוט אם היא לא נוחה. כדאי לזכור שחתונה היא באופן כללי אירוע מלחיץ, ואין סיבה להוסיף עליו עוד לחץ בגלל שמלה שמקשה עלייך לנשום או גורמת לך לחשוש מכל תנועה שאת עושה. שמלת כלה נוחה הופכת אותך למשוחררת, ולכן יפה במיוחד.

תפסת מרובה, לא תפסת

כלל נוסף שכדאי לך לאמץ כשאת מחפשת שמלת כלה קלאסית הוא 'תפסת מרובה, לא תפסת'. בתקופה גדושה במטלות ורגשות ואירועים, חשוב כמובן לפנות זמן לצורך בחירת השמלה הטובה ביותר, אבל התלבטות בין עשרות שמלות עלולה לגזול זמן רב מדי ובעיקר להקשות על התמקדות ומציאת שמלה מחמיאה. בהתאם כדאי לבצע סינון ראשוני קפדני, ולהישאר עם 3-4 מעצבות בלבד. באופן דומה כדאי לסנן גם את ה"יועצות" – כשאת מגיעה למדוד שמלה עם עוד 4-5 דעות, סביר להניח שתשמעי חוות דעת מנוגדות שרק יבלבלו אותך. לעומת זאת מישהי אחת שאת סומכת עליה בעיניים עצומות, ובפרט על היכולת שלה למתוח ביקורת מדויקת, תעזור לך להגיע לחתונה עם שמלה מושלמת.

התאמת שמלת כלה קלאסית למבנה הגוף

לנשים עם מבנה גוף שמזכיר שעון חול (מותניים צרות, היקף חזה דומה להיקף הירכיים), מומלצת שמלת כלה צמודה יחסית, אם כי גם שמלות נשפכות יחמיאו להן. עבור מבנה גוף מלבני (היקף מותניים דומה להיקף החזה והירכיים), ההמלצה היא על שמלת כלה קלאסית בגזרה אלכסונית בשילוב מחוך, ואילו הבד הנכון הוא שיפון בזכות הזרימה הנעימה שלו.

לגוף אגסי תחמיא שמלת סטרפלס או שמלה עם מחשוף בולט, וכך גם לגוף בצורת משולש הפוך (כלומר חזה גדול יחסית). את החלק התחתון כדאי להפוך לנפוח יחסית עם מספר שכבות.

תיעוד מפורט ומלא

כשמודדים שמלת כלה קלאסית, ואז עוד אחת, ועוד אחת, ועוד ועוד, בעיצומה של תקופה אינטנסיבית, גם אם יש לך זיכרון מעולה את עלולה לשכוח מה אפיין כל דגם. בהתאם מומלץ לבקש מחברה טובה לצלם את כל השמלות שאת מודדת, וגם לדאוג שהתיעוד יכלול פרטים לגבי כל אופציה – כך שבבית, בשקט וברוגע, תוכלי לעבור על התמונות ולהתרשם מהשמלות השונות.

מותר להתחרט

חרטה, או ספק, הם רגשות מקובלים ביותר אחרי בחירת שמלת כלה, קלאסית וגם לא קלאסית. הרצון להפוך את יום החתונה למושלם ואף למעלה מכך מייצר קושי מובן לבחור – ולכן אין סיבה להילחץ אם את פתאום לא בטוחה בשמלה שבחרת. ההמלצה במקרה כזה היא להירגע, לא להחליט מיד ורק אם לאחר יום-יומיים ושיחות עם חברות טובות את עדיין רוצה להחליף, להחליף.