אנשים הרבה פעמים חיים לאורך חיים שלמים עם דימוי עצמי לא מאוד גבוה. חשוב להבין שבסופו של דבר, השאלה איך אנחנו מרגישים בחיי היומיום שלנו מושפעת צורה ישירה מהאופן שבו אנחנו תופסים את עצמנו. אם לא נסתכל על עצמנו כעל אנשים בעלי יכולות, עלול מאוד להיות שנבחר בחירות שלא לגמרי נכונות לנו. מצד שני, אם אדם רגיל לחשוב על עצמו את אותם הדברים לאורך שנים רבות, איך באמת אפשר לעשות שינוי בתפיסה? והאם דימוי עצמי נמוך זה משהו שבאמת אפשר לעבוד עליו ולשנות אותו? זה לא משנה אם אתם חושבים על עצמכם ומבינים שהדימוי העצמי שלכם נמוך או שאתם רואים שהילדים שלכם מתנהלים במחשבה כזאת על עצמם. מה שבטוח זה שיש מה לעשות בנידון. זה לא גורל לחיות עם דימוי עצמי שאינו מספיק גבוה. יש הרבה מה לעשות בנידון ולכן, אם יש לכם אפשרות לעבור טיפול שישפר את המצב, למה לדחות זאת עוד ועוד?

קרדיט לתמונה: pixabay
קרדיט לתמונה: pixabay

 

באיזה טיפול כדאי לכם לבחור?

כתוצאה מכך שאתם לא היחידים שיש להם דימוי עצמי נמוך , יש היום גם הרבה מאוד טיפולים שקשורים לעניין הזה. לכן טבעי שתהיה לכם דילמה לגבי בחירת הטיפול הנכון. ראשית, אם זה הטיפול הראשון שאתם עושים בחיים, ברור שאתם לא לגמרי בטוחים מה נכון יהיה עבורכם. שנית, לפעמים דווקא בגלל שיש כל כך הרבה טיפולים, לא קל לבחור את הטיפול הנכון. לכן כדאי לנסות ולחשוב מה נכון יותר עבורכם. למשל, האם אתם מעדיפים שיחות פרטיות עם פסיכולוג? או שאולי תעדיפו טיפול שיש בו גם עניין קבוצתי? האם זה צריך לכלול טכניקות שונות וחדישות? היום, בכל מה שקשור לטיפולים פסיכולוגיים שונים, המודרניות מנצחת. זה אומר שיש מגוון אדיר של אפשרויות, כך שכל אחד מאיתנו יוכל לבחור את מה שנכון עבורו.

האם טיפולים כאלה באמת יכולים להיות יעילים?

התשובה היא חד משמעית כן. יחד עם זאת, אתם חייבים להבין תחילה כמה דברים. ראשית, הטיפול לא יוכל להיות יעיל ולא יוכל להשפיע על הדימוי העצמי הנמוך שלכם אם לא תתמידו. שנית, הטיפול חייב להתאים לכם באופן אישי. זה שתשבו שעות מול פסיכולוג זה טוב ויפה, אך זה לא מה שיעשה את ההבדל אם אתם בעצמכם לא תפעלו ולא תתחייבו לתהליך כולו. כמו כן, הרבה פעמים טיפולים בתחום הזה כוללים גם חזרה אל העבר. כלומר, ההבנה למה היום יש לכם דימוי עצמי לא גבוה חשוב מאוד. בעזרת ההבנה הזאת נוכל לעשות את השינוי ולמצוא את הדרך להתחיל לשפר את הדימוי העצמי. לא כדאי לדחות את התחלת הטיפול הזה למחר, כי זה ישפיע בצורה ישירה על איכות החיים שלכם. לכן, אם בעזרת טיפול מתאים החיים שלכם יכולים להיות טובים ומלאים יותר, למה לדחות זאת למחר?