לוק מגניב והתנהגות כביש טובה זה אחלה, אבל רוב המשפחות בישראל מחפשות מכונית שתצטיין בעיקר בבטיחות ונוחות. זו כנראה הסיבה לפופולריות הגואה של הסקודה קאמיק

קרדיט תמונה Shutterstock
קרדיט תמונה Shutterstock

 

יוני אביב, תוכן שיווקי בשיתוף מימון ישיר

כל פרסומאי מתחיל יגיד לכם שהדבר הראשון שיש לעשות לפני שמתחילים לפרסם מוצר מסוים, זה לברר מהו ה-USP שלו. בעצם ראשי התיבות של unique selling proposition, או בתרגום חופשי, הצעת מכירה ייחודית. כלומר, לזהות יתרון אחד או שניים שיש למוצר, אבסולוטית או ביחס למתחרים שלו, ולהבליט אותו לאורך אסטרטגיית השיווק.

בעולם הרכב הדברים האלה חשובים במיוחד. אחרי הכול מדובר בשוק שבו רוב המוצרים נמכרים בסכום בן 6 ספרות, אמורים לשמש את הצרכנים באופן יומיומי, ולהחזיק בחניה שלנו לפחות שנתיים-שלוש. לכן, כל יצרנית רכב עובדת קשה מאוד כדי להבליט את היתרון היחסי שלה ושל כל אחד מהדגמים שלה בפרט.

זאת בדיוק הסיבה שרבים מאיתנו יודעים לדקלם שמכוניות יפניות הן לרוב מאוד אמינות, ושומרות טוב על ערכן גם בשוק היד 2. או שדגמים רבים מבית היוצר של סיאט או אלפא רומיאו, מציעים התנהגות כביש ספורטיבית מרשימה. אלא שבסופו של יום, רוב רוכשי המכוניות בישראל הם בעלי משפחות, המחפשים רכב שיהיה פונקציונלי, חסכוני, נוח, ובעיקר כזה שיצטיין איפה שזה הכי חשוב: בתחום הבטיחות.

אחד השחקנים הכי חזקים בסגמנט הרכב הזה, שמבטיח וגם מצליח לקיים את השילוב בין נוחות לבטיחות, הוא רכב פנאי קטן שעשה עליה לישראל רק לפני 3 שנים וכבר הפך לאופציה מבוקשת בשוק הרכב. במילים אחרות, הכירו את הסקודה קאמיק.

shutterstock_2163845335_0b5f8_00a31.jpg

קרדיט תמונה: Shutterstock

 

מרווח ובטיחות: היתרונות של סקודה קאמיק

בסגמנט התחרותי של רכבי הפנאי בישראל, הצליח כבר הסקודה קאמיק, שהושק פה לראשונה רק ב-2020, לחצוב לעצמו פלח מכירות משמעותי, עם מכירות של 1711 יחידות בשנת 2022, לא כולל כמובן את אלו שנמכרו בשוק היד 2. כשצוללים לתוך המפרט הטכני, מגלים שהסיבה לכך היא ככל הנראה בזכות מפרט הבטיחות העשיר ועיצוב המרחב הפנימי.

בכל גרסאות הדגם ורמות הגימור שלו, כולל בדגמים הישנים יותר של הקאמיק שנמכרים כיד 2, תמצאו לא פחות מ-9 כריות אוויר, מערכת לבלימה אוטונומית, מערכת תיקון בעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לניתור שטחים מתים ועוד. ארגון הבטיחות האירופאי EuroNCAP העניק לדגם 5 כוכבי בטיחות.

כדי להמשיך ולקרוץ למשפחות, הקאמיק של סקודה מציע מידות גדולות יותר ביחס לרוב המתחרים בקטגוריה שלו, מה שמתבטא גם במרווח נאה ליושבים מלפנים ומאחור, וגם בתא מטען עם נפח גדול ושלל אפשרויות חלוקה ופתרונות אחסון. כלומר, פונקציונלי אם ברצונכם לתקוע שם עגלת תינוק, שקיות מהסופר או מזוודות בדרככם לצימר בצפון.

גם צריכת הדלק שלו מהטובות בקטגוריה, עם נתונים של 13.6 ק"מ לליטר עבור גרסת מנוע של 115 כ"ס ו-12.3 ק"מ לליטר עבור גרסת המנוע של 150 כ"ס, שהתקבלו בנסיעות מבחן של מודל 2023.

אז כמה תעלה לכם סקודה קאמיק יד 2?

כאמור הסקודה קאמיק משווק בארץ רק מספר שנים ולכן בשוק היד 2 עדיין ניתן למצוא דגמים חדישים יחסית ובמחירים משתלמים. סקודה קאמיק יד 2 עם מנוע בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס) תעלה לכם באזור ה- 115,000 שקלים. אם תרצו להסתפק בגרסה חזקה פחות אבל חדשה יותר, ניתן למצוא במחיר דומה קאמיק מודל 2021 עם מנוע בנפח 1 ליטר המייצר 115 כוחות סוס. כאמור, רשימת הבטיחות והאבזור המרשימה קיימת בכל הגרסאות ובכל שנות המודל, כך שהיתרון היחסי של הקאמיק מתקבל בין אם בחרתם בדגם מהניילונים, או בסקודה קאמיק יד 2.

סיכום

האמת היא שרכבי פנאי קטנים או קומפקטיים הם אחד הסגמנטים הכי חביבים על הנהג הישראלי. השילוב בין רכב משפחתי לתנוחת הנהיגה הגבוהה והאווירה שכמעט מצליחה להזכיר נהיגה בג'יפ, מצליח לשלוח את הצרכן הישראלי לאולמות התצוגה, ולחפש את הרכבים האלה גם בשוק היד 2. בקטגוריה פופולרית זו, הרכבים שיבלטו לטובה יהיו אלה שיציעו את התמורה המשמעותית ביותר ביחס למחיר, כמו במקרה של סקודה קאמיק. סעו בזהירות.

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש. מספר רישיון 54414.