בין אם אתם מודעים לכך ובין אם לא, כולנו מקבלים החלטות רבות באופן תת מודע, מבלי שאנחנו מודעים לסיבה האמיתית בגינה התקבלה ההחלטה בראש שלנו. מותגים למשל, משפיעים הרבה מאוד על הרגלי צריכה ורכישה שלנו. ככל שמותג חזק יותר, בתחום מסוים, כך הסיכוי שלנו להימשך דווקא אליו גדול יותר. עיצוב של תערוכות, מערכות תצוגה, שילוט והדפסה, כפי שעושים אצל ליגרף, משפיעים בין היתר על הכוח של המותג. 

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

חשיבה על המותג

מרבית האנשים לא מצליחים לחשוב על זה, אך כאשר מדובר על עסקים, חברות, עמותות, ארגונים חברתיים ואפילו אינדיבידואלים שונים, יש השפעה עצומה על המותג שהם יוצרים לעצמם. אם למשל תרצו ללכת לקנות מוצר מסוים הקשור לתחום כלשהו, באופן טבעי אתם תחשבו על רכישה באחד מהמותגים המובילים בתחום. זאת מבלי שתבחנו בכלל את איכות המוצר או את המחיר שלו ביחס למחירים השונים בשוק. לכן, חברות שמעוניינות בפרסום באמצעות אמצעים שונים, צריכות קודם כל לקבל סיוע מחברה שחושבת על המותג. אם חברה מתכננת להציג רול אפ או פופ אפ במקום מסוים, היא צריכה שהמיתוג של החברה יבוא לידי ביטוי באביזרים הללו, על מנת ליצור השפעה תודעתית שתבוא לידי ביטוי בלקוחות חדשים למשל, התעניינות גדולה יותר בגוף וכדומה.

תערוכות שונות

ארגונים, חברות ועסקים עורכים בהרבה מקרים תערוכות שונות. לכל תערוכה יש את המטרה שלה, כאשר במקרים רבים המטרה היא להראות דברים שמתקשרים אל הארגון שמקיים את התערוכה עצמה. בתערוכה יכולים לנכוח אנשים שהם חלק מאותו הארגון מצד אחד, אך מן הצד השני יכולים להיות גם אנשים שאינם חלק מהארגון, כמו לקוחות פוטנציאליים, אנשי תקשורת או אנשים עם השפעה בתחום הרלוונטי. כדי שהמטרה של התערוכה תבוא לידי ביטוי, התערוכה צריכה להיות מעוצבת בצורה מדויקת, שתיצור את ההשפעה המתאימה על הנוכחים. עיצוב תערוכות הוא לא דבר פשוט. מספיק דבר אחד שלא יעמוד כמו שצריך, או משהו שלא יוצא בצורה הנכונה, והמסר שיעבור לקהל יהיה שגוי. שילוט לתערוכות וגם מתקני תצוגה יכולים לעשות השפעה חיובית, אך הצבה לא נכונה וביצוע לא נכון שלא אלו יכול להוביל דווקא לאפקט שלילי.

תכנון תצוגה

תצוגה לא אמורה להיות שונה יותר מדי מתערוכה, אך עדיין עשויים להיות הבדלים מהותיים בין השתיים. בתצוגה, כפי שניתן להביל מהשם, תהיה הצגה של לרוב של רעיון מסוים, מוצר חדש או פרויקט חדש. תצוגה יוצרת את הרושם הראשוני כלפי אותו דבר חדש, שנחשף במהלך התצוגה. תכנון התצוגה צריך להיות קפדני מאוד, מכיוון שלאירוע ראשון ולאירועים משמעותיים יש השפעה בתפיסה כלפי רעיון, מוצר או פרויקט למשל. אם התצוגה לא תהיה טובה מספיק, הדעה הראשונית כלפי מה שהוצג תהיה שלילית, ונקודת ההתחלה תהיה נמוכה, דבר שיהיה יותר מסובך לתקן.

מה דרוש לכך?

כדי לתכנן תצוגה ולעצב תערוכה בצורה הטובה ביותר, כלומר הצורה בה המטרות של התצוגה או של התערוכה מושגות, דרושים מספר דברים. ראשית, חשוב ציוד ואבזור איכותי שיצליח לשווק את מושא התצוגה או התערוכה באופן מדויק. לתצוגה למשל, דרושים מתקני תצוגה. המתקנים הללו כוללים למשל דלפקים, סטנדים , רול אפים ופופ אפים, שעם מיתוג נכון יכולים ליצור את ההשפעה הנכונה. מתקני תצוגה מודולאריים מאפשרים הקמה מהירה של התצוגה, פירוק מהיר ושינויים דינמיים במידת הצורך.

עבודה עם אנשי מקצוע

גם אם יש לכם רעיון בראש כיצד לארגן תצוגה או תערוכה עבור הארגון בו אתם נמצאים, מוטב שתשאירו את העניין או שלפחות תקבלו סיוע מאנשי מקצוע. הכנה של ציוד איכותי ונדרש, כמו מתקנים שונים בתצוגות ותערוכות, היא לא דבר פשוט במיוחד. חברות מקצועיות מאפשרות היום הזמנה של מתקנים מודולאריים לתערוכות ולתצוגות. החברות הללו, שכוללות אנשי מקצוע מיומנים, דואגות למתג את המתקנים הללו ומעמידות סטנדרט גבוה במיוחד.

מימוש החזון בצורה הטובה ביותר

מאחורי כל תערוכה וכל תצוגה עומד חזון מסוים. כדי לממש אותו בצורה הכי טובה שאפשר, כדאי לא לזלזל בו ולאפשר לאנשי מקצוע שונים לקדם אותו. ליגרף מיתוג לעסקים מאפשרת לכם תערוכות ותצוגות איכותיות, באמצעות מערכות שונות, עיצובי תערוכות ותצוגות, שילוט והדפסות.