שולחנות, מדפים, שידות, מזנונים וברים - אלו חלק ממוצרי הנגרות השונים שממלאים את הבית שלנו. ריהוט ומוצרים שונים נותנים נפח לחלל הבית והופכים אותו מצד אחד לשימושי יותר, אך מהצד השני הם גם אחראים לנראות וליופי שלו. ריהוט שעשוי מעץ נחשב לאיכותי במיוחד, בעיקר מבחינת המראה. עם נגריית אבן צור תוכלו למצוא עבודות נגרות בהתאמה אישית לבית שלכם.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

עבודות נגרות שונות

נגרות מאפשרת ליצור מוצרים שונים העשויים מעץ. הדבר אולי נשמע לנו פשוט, שכן נגרות היא מקצוע שקיים כבר אלפי שנים. אנשים מתעסקים עוד משחר ההיסטוריה עם עץ, ומשתמשים בו לצרכים שונים. למרות זאת, דווקא בעידן הנוכחי, עבודת נגרות היא הרבה יותר מורכבת ודורשת הרבה יותר השקעה. נגרייה למשל, בתחום הריהוט, היא לא מייצרת המוצרים היחידה שקיימת בשוק. ריהוט רב מעובד כיום מחומרים אחרים. יש ניצול גבוה מאוד של היכולות הטכנולוגיות החדשות מהמאה הנוכחית וזאת שלפניה, שמאפשרות עיבוד פשוט יותר של חומרים כמו פלסטיק ומתכות שונות. בין עבודות נגרות שונות ניתן למצוא מדפים, שידות, ארונות ומזנונים. הערך המוסף שמעניקה הנגרות לאותם המוצרים, בניגוד לחומרים אחרים שניתן לייצר מהר את המוצרים הללו, היא אותנטיות ומראה מרשים ואיכותי בהרבה יותר, שמתקבל עקב תהליך עבודה מרשים עם עץ.

התאמה אישית

כדי להישאר רלוונטית ולהעניק ערך מוסף ללקוח, הנגרות עברה שינוי. כיום, כל מקום שעוסק בנגרות ומכבד את עצמו מציע עבודות נגרות בהתאמה אישית . נגרות בהתאמה אישית היא כזאת שקודם כל שמה את הלקוח במרכז. הלקוח יכול להזמין מוצר נגרות מסוים, כמו מזנון, שידה או ארונות קיר, אך הפעם המוצר יוכן באופן אישי שיתאים לצרכים ולדרישות שלו. ההתאמה האישית תבוא לידי ביטוי באמצעות מספר דרכים. ראשית, הנגר יצטרך להתאים את המוצר באופן אישי לחלל אליו הוא מיועד. לא כל ארון יכול להיות מתאים לכל חדר, כמו שלא כל מזנון יתאים לכל סלון. בנוסף לכך, הנגר יצטרך במקביל להתאים את המוצר ללקוח. ייתכן שלנגר יהיה רעיון לשידה שתתאים למקום מסוים בבית, אך הלקוח ירצה שהשידה תהיה מעוצבת לפי עקרונות מסוימים, מה שמאתגר את העוסק במלאכה.

מה נגרות לבית דורשת?

כדי שנגרות תהיה רלוונטית לבית, היא קודם כל דורשת יכולת של הנגר לייצר עבודות עץ בהתאמה אישית . על הנגר כיום לדעת לא רק כיצד לנסר את העץ ולהרכיב מוצר מסוים, אלא גם לדעת להקשיב לרצונות ולדרישות של הלקוח, תוך כדי שהוא מתאים את העבודה שלו לחלל של הלקוח. פרט לכך, נגרות לבית מצריכה יכולות נגרות מקצועיות. מקצועיות היא ככל הנראה עדיין הדבר החשוב ביותר בתחום הזה. מדובר על מלאכה של ממש, שלא כל אחד יכול לעסוק בה. נגר שפועל בצורה לא מקצועית, או שאינו מיומן, יכול לבצע טעות אחת שתהפוך את כל המוצר ללא רלוונטי.

עבודות עץ

עץ הוא ללא ספק אחד מחומרי הגלם המעניינים ביותר שקיימים. מצד אחד, העיבוד שלו לא מורכב יחסית, אך הוא לא פשוט כמו עיבוד תעשייתי של פלסטיק או מתכות, כפי שניתן למצוא כיום אצל מוצרים רבים. מנגד, אין חומר גלם שמצליח להעניק אותנטיות ואיכות לרהיטים השונים כמו עץ. זאת הסיבה מדוע רהיטים ומוצרים מעץ, כמו ארונות קיר בהתאמה אישית או שידות בהתאמה אישית שעשויים מעץ נחשבים לכל כך פופולאריים. ניתן לייצר את אלו ועוד מסוגי עץ שונים, לפי העבודה שנדרשת.

ניסיון כמרכיב משמעותי

ניסיון הוא ללא ספק מרכיב משמעותי בהכנת מוצרי עץ שונים בהתאמה אישית. כפי שלא הייתם רוצים שרופא שאינו מנוסה יטפל בכם, או שעורך דין שאינו מנוסה יגיש בשמכם תביעה, כך לא הייתם רוצים להכניס אל הבית שלכם מוצר עץ שנעשה על ידי נגר שאין לו ניסיון. במוצרים הללו ניתן יהיה למצוא פגמים קטנים, או שהם לא יביאו לידי ביטוי את איכויות העץ בצורה הטובה ביותר.

השקעה בכל מוצר

כדי שהתוצר הסופי של עבודת נגרות יהיה מושלם, נדרשת השקעה בכל מוצר. נגרות שנעשית בהתאמה אישית מחייבת השקעה כזאת בכל מוצר, ומאפשרת ללקוח להנות ממה שהוא רכש. עם נגריית אבן צור תוכלו להנות ממוצרי עץ שונים בהתאמה אישית.