גוף האדם הוא ללא ספק אחד הדברים המופלאים ביותר שקיימים בעולם שלנו. הגוף פועל בצורה מסונכרנת, עם מנגנונים רבים שמאפשרים את קיום החיים שלנו באופן בריא. למרות שגוף האדם הוא דבר מופלא, לא מדובר בדבר מושלם. גם בגוף האדם יש פגמים מסוימים, שעשויים להיווצר מסיבות שונות. אחד הדברים שעשויים לקרות לגוף שלנו הינו פציעה בברך בדרגות חומרה שונות. ד"ר סוזנה הורוביץ מטפלת בפציעות כאלו.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

אורתופדיה

בריאות האדם היא דבר שלפעמים יכול להיות שברירי יותר ממה שנהוג לחשוב. גם אדם בריא במיוחד יכול למצוא את עצמו בהפתעה, ביום אחד, עם מצב בריאותי ירוד ושונה ממצבו הרגיל והשגרתי. כשמצבו הבריאותי של אדם משתנה בבת אחת וללא כל התרעה מראש, הדבר לרוב נגרם על ידי היווצרות של פציעה מסוימת. פציעות עשויות להתרחש עקב תאונות, עקב מאמץ גופני גבוה בפעילות ספורטיבית ואפילו בגלל תנועות לא נכונות מבחינה גופנית. תחום האורתופדיה הוא תחום שיכול לסייע במצבים של פציעות כאלו. אורתופדיה היא תחום רפואי הנוגע לפציעות או מחלות שנגרמות בעצמות או בשרירים. אורתופד מומחה יכול לסייע בטיפול בפציעות הללו. החל מאבחנה של הפציעה, ועד טיפול בפציעה. גם אם מדובר על טיפול פשוט או מורכב, הדבר אמור להיות ביכולת של האורתופד.

בעיות ברכיים והשפעה על איכות החיים

כאשר יש בעיות בברכיים, מי שאמור לסייע לכם מבחינת הטיפול הוא אורתופד מומחה ברכיים. גוף האדם כל כך מורכב, כך שישנם אורתופדים שונים שמתמחים באבחנה וטיפול באברים שונים, ממש כמו הברך. מומחה ברך יוכל לאבחן את המצב שלהם ולהבין האם נדרש טיפול פשוט, כמו פיזיותרפיה, או טיפול מורכב, כמו ניתוחי ברך שונים. ככה או ככה, בעיות רפואיות בברכיים פוגעות באופן ניכר באיכות החיים. כשאנחנו מבצעים תנועה מסוימת, כמו הליכה או ריצה, הברך שלנו עובדת ומופעל עליה משקל. לכן, פציעה בברך מגבילה את התנועה שלנו. מכאן ניתן להסיק שככל שהפגיעה קשה וחמורה יותר בברך, כך איכות החיים נפגעת בצורה משמעותית יותר. במקרים מסוימים, המצב יכול להיות כל כך חמור עד כדי כך שהמטופל לא יהיה מסוגל להתנייד בכוחות עצמו.

בעיות בדרגות חומרה שונות

לכל איבר בגוף האדם יש את המורכבות שלו. גם איבר שנראה קטן למראית עין, יכול להיות הרבה יותר מורכב ממה שאנחנו חושבים. קיימות בעיות שונות שעשויות לצוץ בברך. מים בברך, קרע במיניסקוס, קרע ברצועה הצולבת או פריקת ברך, אלו רק חלק מהתופעות הרפואיות שיכולות להיגרם לברך. גם נפילה סתמית על הברך, שלא יוצרת שבר, סדק או חמור מכך, עשויה להוביל לכאבים עזים לטווח זמן קצר מאוד. ניתן להבין מכך שקיים מנעד של פציעות או פגיעות בברך, בדרגות חומרה שונות. כל פציעה היא בעלת השלכות אחרות והשפעות שונות על הגוף באופן ישיר ועקיף.

טיפולים מותאמים

לכל פציעה יש את הטיפול המתאים לה. שוב, נדמה שהברך היא איבר קטן ולא מורכב, אך למעשה הפציעות בברך עשויות להיות מאוד נקודתיות. ישנם חלקים רבים שמרכיבים את הברך, כך שפגיעה באחד מהחלקים הללו תצריך טיפול מותאם ומדויק. למשל, מי שנפגע בצורה קשה מאוד בברך, ברמה קריטית שלא מאפשרת התאוששות עצמית של האיבר, יצטרך טיפול של ניתוח החלפת ברך. אם הפגיעה מנגד היא רק במפרק, הטיפול יכול להיות פשוט יותר, אם מדובר על פגיעה קלה, או ניתוח החלפת ברך, אם מדובר על פגיעה חמורה.

שיקום

לעצמות לוקח לפעמים זמן להתאושש. טיפול הוא השלב הראשון בחזרה למצב המוטב של המטופל, אך הוא לא השלב האחרון. לאחר ניתוח ברך למשל, המטופל לא יוכל להתחיל לרוץ, לקפץ וללכת ללא בעיות. כדי שטיפולים כאלו מורכבים בברכיים יצליחו, המטופל צריך לקבל הוראות מפורטות לביצוע שיקום אפקטיבי, ולהתמיד בביצוע הפעולות הדרושות הללו בעצמו.

דאגה לבריאות עם רופאה מיומנת

כמעט ואין תחליף לבריאות. כל מי שנפגע בצורה משמעותית באיבר כזה או אחר, היה מחליף את הפיצוי הכספי של חברת הביטוח בחזרה אל מצבו הקודם. לכן, אם אירעה לכם פגיעה מסוימת בברך, הדבר הנכון ביותר יהיה לדאוג לבריאות שלכם עם רפואה מיומנת, מנוסה ומוכחת, כמו ד"ר סוזנה הורוביץ.