כשאתם חושבים איך ניתן לשמר, לעורר ולשקם מוטיבציה אצל עובדיכם, איך אתם יכולים למשוך אליכם את הכישרונות הטובים ביותר בתחום בו אתם עוסקים, עליכם לדעת כי עובדים נאמנים ופרודוקטיביים יותר כשהם חשים בשייכות למקום, כשהם מרגישים שהמקום מכיר בתרומתם לצמיחתו והצלחתו, ומכיר בהם כמי שזקוק למשהו נוסף, מעבר למשכורת המובנת מאליה שמגיעה בסוף החודש.

קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

לפניכם מספר רעיונות לגיבוש עובדים.

יום גיבוש - כאשר מארגנים ימי כיף וגיבוש לעובדים, כדאי לארגן יום בו כל אחד מהם ימצא בו משהו שמתאים לו. ישנם סוגים רבים ושונים של ימי כיף. ניתן לחלק אותם על פי צוותים, מחלקות או להוציא את כולם יחד ליום גיבוש מהנה.
יום גיבוש יכול להיות סדנת בישול, סדנת משחק, יצירה, סדנאות תקשורת או יום טיול באוטובוס שיכלול ארוחה מפנקת במסעדה משובחת.
פעילות מגבשת עשויה להיות גם סוף שבוע בבית מלון זה או אחר, או צפייה משותפת בהצגת תיאטרון.

פיתוח מיזמים אישיים - בחרו בכל חודש יום מסוים בו יוכל צוות (בכל פעם צוות אחר) להציע ולהציג רעיונות או פרויקטים נלווים הקשורים לתחום עיסוק החברה. פיתוחים שכאלה והצגות משותפות שכאלה תורמים לגיבוש הצוותים, לפיתוח היצירתיות ותחושת הערך העצמי של העובדים

הכרת העובד – הקדישו בכל יום חמישי זמן להכרת עובד אחר. בקשו ממנו להציג את עצמו, את תחביביו, להכין פעילות חברתית שתתאים הן לרוח החברה והן למפעיל עצמו. דאגו לתת ל"כוכב" היום דקה של משוב חיובי גלוי ופומבי.

הכרת ההנהלה – פעם בחודש, מנהל או ראש צוות יציג את עצמו באותו האופן על מנת ליצור אינטגרציה ייחודית שבין המעסיקים והעובדים.

יום המאכל – אחת לכמה זמן ארגנו ארוחה, כולל משפחות העובדים ובה יהיו מאכלים שונים מהעולם. הניחו לעובדים לבחור איזו ארץ הם היו רוצים שתיוצג בכל פעם מחדש. הזמינו קייטרינג או שף שיתמחו בתחום

יום הילד – לקראת חגים או חופשים, אולי לקראת פורים לא חייב להיות מועד קבוע, אך כדאי שיהיה אחת לשנה לפחות, ארגנו יום מיוחד לילדי העובדים. תחפושות, משחקים מתנפחים מתנות ועוד

יום העגלות – טיולים מותאמים לעובדות בחופשות הלידה ולנשות עובדים בחופשות לידה כך שתוכלנה לשנות אווירה ועדין להיות בחברת התינוקות.

מערכת חברים – בדיוק כמו וועדת הכיתה או וועדת הקישוט של בית הספר היסודי, בחרו בכל שנה וועד שתפקידו יהיה להציע פעילויות מיוחדות כמו יום התנדבות בבתי אבות, או יום התנדבות בבתי ספר ועוד.

אתגרים משותפים – בדיוק כמו מערכת החברים, מצאו את המכנה המשותף של העובדים. חלקם אוהבים כדורגל חלקם כדורסל, אחרים אוהבים לעשות עבודות DIY יצירת צוותים בעלי ענין משותף על מנת לצאת יחד, בהתאם לעניין המשותף למשחק כדורגל או לסדנת DIY. אפשרו לאנשים בעלי ענין מיוחד להציג אותו ואולי לערוך סדנאות מול העובדים בערב גיבוש

כמובן שניתן גם ללכד את העובדים סביב עיצוב מקום העבודה וסביבתו, סביב עזרה הדדית או החלפת משחקי ילדים ועוד. ככל שתהיו יותר יצירתיים כך תעלה רמת שביעות הרצון של עובדיכם.

וטיפ קטן לסיום

העובדים והעובדות אינם מכירים זה את זה טוב? באתר 99 דרכים להכיר: https://www.99ways.co.il/ תוכלו למצוא את '99 דרכים להכיר' – משחק קלפים עם מגוון שאלות ותחרויות המגבש ומלכד בין אנשים.