חברות הייטק, פירמות מגוונות של עורכי דין לתחומים שונים, חברות ביטוח, חברות פיננסים, משרדי ממשלה, רשויות ממשלתיות – אלו רק חלק מהמקומות השונים בשוק העבודה שמנהלים את הפעילות שלהם דרך משרדים. המשרד הוא מקום העבודה הנפוץ ביותר בעולם כולו. אם תיכנסו למשרדים שונים, תוכלו לראות קווים מנחים דומים, אך גם לא מעט שוני בין משרד למשרד. השוני הזה נוצר בין היתר באמצעות רהיטים למשרד – כאלה שניתן למצוא אצל קל נוח למשל.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

ריהוט ומשרד – הולך ביחד

משרד הוא אחד החללים המרוהטים ביותר. כולנו יודעים שהמשרד הוא מקום עבודה שמאפשר עבודה שונה הכוללת עבודה ממוחשבת או עבודה עם ניירת. למרות שזה נשמע פשוט מאוד, עיצוב של משרד ותכנון של משרד אלו שני דברים שדורשים הרבה מאוד חשיבה. במשרד מבלים עובדים רבים לאורך שעות היממה, כך שעיצוב נכון של המשרד חשוב כדי לספק מענה לצרכים השונים שלהם. חלק מהצרכים של העובדים קשורים לצרכים הכרחיים, הנוגעים להרגלי העבודה, עמידה ביעדים ושגרת עבודה שנהוגה במקום, בעוד שחלק מהצרכים של העובדים הם צרכים אנושיים, כמו הרגשה נוחה או יצירת מוטיבציה. ריהוט משרדי משפיע על כל זה. בחירת רהיטים למשרד היא חלק חשוב מעיצוב ההווי המשרדי לטווח ארוך.

משרדים שונים

חשוב לזכור שישנם סוגים רבים של משרדים. אם תגיעו למשרדים של חברת הייטק למשל, אתם צפויים לראות משרדים שמעוצבים בצורה הרבה יותר צעירה, כיפית, פחות שגרתית עם התמקדות ברווחת העובדים, שבמקרים רבים מגיעים מוקדם בבוקר והולכים מאוחר בלילה. מנגד, משרד עורכי דין יראה לרוב הרבה יותר פורמלי מבחינה עיצובית ומבחינת ריהוט, מכיוון שעבודת עורכי הדין נחשבת לרצינית ונוקשה יותר. בנוסף לכך, במשרדים של עורכי דין יש הימצאות גדולה יחסית של לקוחות של החברה. לכן, משרד עורכי דין יצרה להראות ולשדר רצינות ללקוחות שלו. חוץ מריהוט כמו כסאות משרדיים או שולחנות משרדיים, שאפשר לראות בכל משרד, במשרד של עורכי דין אפשר לראות גם ריהוט ייחודי יותר. למשל, פינות המתנה, שמיועדות בעיקר ללקוחות של המשרד שמגיעים לפגישות שונות.

לתת תחושה חיובית לעובדים

אחד הדברים המשמעותיים שריהוט עושה הוא ליצור תחושות מסוימות אצל העובדים. התחושות הללו יכולות להיות חיוביות או שליליות. למשל, אם כסאות מחשב או כסאות עבודה שיש לעובדים יהיו בלויים, מרופטים או לא נוחים, העובדים לא יוכלו להימנע מתחושה שלילית כלפי המשרד, עקב הבנה של חוסר השקעה. הדבר עובד גם הפוך. הימצאות של ריהוט איכותי, עם מראה טוב, שנוח להשתמש בו, יגרמו לתחושה חיובית באופן מידי אצל העובד. זה הכוח האמיתי של הריהוט המשרדי, שיכול להשפיע באופן משמעותי על תחושות העובדים, הרבה יותר ממה שאנחנו מבינים בדרך כלל. עובד שמרגיש טוב או רע מבחינת היחס של מקום העבודה כלפיו יעבוד בהרבה מקרים, ללא ידיעתו בהכרח, בהתאם לתחושותיו.

תגמול מצוינות

ריהוט יכול להוות גם צורה בה ניתן לגמל מצוינות. מצוינות היא תכונה חשובה מאוד במשרדים. עובד ששואף למצוינות יעבוד בצורה טובה יותר ויצליח לתת תפוקה גבוהה יותר, תוך כדי יצירת ערך ממשי למקום העבודה שלו. עובדים מצטיינים מקודמים במקרים רבים גם למשרות בכירות יותר ולתפקידי ניהול. ריהוט ייחודי למנהלים יכול ליצור אווירה של תגמול מצוינות. כסאות מנהלים או שולחנות מנהלים הם לא הסיבה לרצון של עובד להתקדם לניהול, אך הם בהחלט תורמים לתחושת החשיבות.

איכות – מדד חשוב במיוחד

אין ספק שמשרד מרוהט בהרבה מאוד רהיטים. פרט לכל הרהיטים שציינו עד כה, ניתן למנות גם כסאות לחדרי ישיבות, ארונות משרדיים וגם דלפקי עבודה. מסוג מסוים של ריהוט, כמו כיסא, ניתן לעשות כמה שימושים שונים – בחדרי הישיבות, בחדרי המנהלים או בעמדות אישיות. דבר משמעותי מאוד הוא הבאת מוצרים איכותיים למשרד. כמובן שיש צורך במענה על הדרישה הכמותית, אך ריהוט לא איכותי עשוי לעשות נזק למשרד.

רהיטים איכותיים

מציאה של רהיטים איכותיים לא צריכה להיות דבר מורכב במיוחד. כשמוצאים רהיט איכותי, יודעים שזה זה. הוא נראה טוב, עשוי מחומרים מצוינים ונוח לשימוש. רהיטים איכותיים הם חלק חשוב בכל משרד שמכבד את עצמו. עם קל נוח תוכלו למצוא מגוון רהיטים כאלו לשימושים שונים במשרד.