כיום הפכו שירותי IT לעסקים למרכיב אינטגראלי מההתנהלות בכל המגזרים. אלו שירותי מחשוב לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים שאינם מחזיקים אנשי IT אין-האוס עקב שיקולים כלכליים ואחרים, המספקים מענה לצרכיהם השוטפים והנקודתיים. בשורות הבאות נראה מה ניתן לקבל במסגרת תמיכת מחשוב לעסקים ומדוע כדאי לבחור בשירות זה.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

חבילת שירותי ה- IT לעסקים

ראשית, יש להבין כי חבילות מחשוב לעסקים עשויות להשתנות בין ספקית שירות אחת לשנייה. שנית, הדבר תלוי גם בעסק עצמו וצרכיו, ובאם הוא מחזיק אנשי IT משלו שיש להשלים את עבודתם. עם זאת, ניתן להצביע על מספר פתרונות מחשוב לעסקים שהינם בסיסיים וחשובים:

  • הדרכות ותמיכה – החברות השונות מציעות תמיכה למשתמשי הקצה בתוכנות ובחומרה. כמו כן, מסופקות הדרכות על ידי מומחים במערכות הרלוונטיות, כמו מערכות של אפל, בנוסף להקמת עמדות עבודה על פי מאפייני העובדים.
  • תמיכה בפריסות – בהתאם לצורך, החבילות עשויות לכלול תמיכה בפריסות AutoPilot, DEP ועוד. בנוסף, על פי צורך מבוצעת אספקה של מחשבים חלופיים תוך העברת החומרים הרלוונטיים ליצירה של רצף והמשכיות בעבודה. זאת, לצד מתן פתרונות לבעיות טכניות במחשבי העסק השונים.
  • מענה לציוד – שירותי מחשוב לעסקים מספקים פתרונות לכלל הציוד המשרדי עבור עובדים קיימים וחדשים, וגם ישנה אפשרות לבצע טרייד אין מחשבים בעלויות כדאית מאוד. בנוסף לכך, החברות מבצעות תחזוקה שוטפת, הקמת משתמשים חדשים במערכות, טיפול מרחוק בתקלות, תיקונים במעבדה, בדיקות תקינות לאביזרים ומחשוב, ועוד.

מדוע מדובר בשירות כה פופולארי

כאמור, כיום עסקים רבים בוחרים לקבל את שירותי המחשוב שלהם מחברות חיצונית, וזאת עקב מספר סיבות עיקריות. בתור התחלה, העסק יודע שבכל עת עומד לרשותו צוות טכני מיומן שיכול לתת מענה לכל צורך ובקשה, בין אם באמצעות התחברות מרחוק, דרך הטלפון או הגעה פיזית למשרדים. בנוסף, ניתן להתאים את חבילת השירות לצרכים הספציפיים של העסק, ולקבל מעטפת חלקית עד מלאה למחשבי מק, ווינדוס וציוד נוסף.

יש לציין שאפילו אם קיימים אנשי IT בעסק, ואפילו אם מדובר חברת הייטק, לא פעם אנשי מקצוע שבקיאים בתחום לעומקו, יכולים להגיע לרזולוציות הרבה יותר דקות מבחינת התמיכה הטכנית והתאמת הציוד הנדרש. וכמובן, יש כאן גם את היבט החיסכון עם חברה המייתרת את הצורך בהעסקת או הכשרת אנשי IT בתוך העסק, על כל המשתמע מכך ברמות המשכורת, המיסוי, הזמן וכן הלאה. מיקור החוץ גם מאפשר לתת מענה הרבה יותר מדויק מבחינת כוח האדם הדרוש לצרכים משתנים, לרבות בפרויקטים המצריכים התגייסות מקיפה ומהירה.