כוח אדם הוא אחד הנכסים הכי חשובים בעסק, אם לא הנכס הכי חשוב. כוח אדם איכותי ומקצועי כזה שיודע לעשות את העבודה במינימום זמן והוצאות ובמקסימום יכולת יכול לקדם עסק בצורה משמעותית. בשנים האחרונות הרבה מאוד תחומים עברו לגיוס עובדים במיקור חוץ- גיוס כוח אדם חיצוני, שיטה שהוכיחה את עצמה כרווחית במיוחד.

קרדיט תמונה Shutterstock
קרדיט תמונה Shutterstock

 

מה זה אומר גיוס כוח אדם במיקור חוץ?

מיקור חוץ זו בעצם שיטת ניהול בה מוציאים חלק מהפעילויות העסקיות של החברה לקבלן חיצוני. לרוב לא מדובר בפעילות הליבה של החברה אלא בפעילות שאנשים מחוצה לה יוכלו לבצע את אותם תפקידים ואת אותה הפעילות בצורה מקצועית ויעילה, אבל בפחות כסף מאשר לשלם לעובד בתוך החברה בכדי שיבצע אותן. ברגע שחלק ממצבת כוח האדם בחברה הינה חיצונית, החברה יכולה להשקיע את המשאבים שהתפנו לה עבור תפעול פנימי של החברה וטיפול במצבת כוח האדם הפנימית וכך לנהל בעצם שתי מצבות כוח אדם במקביל בצורה יעילה ומסודרת.

היתרונות שבגיוס כוח אדם במיקור חוץ

  1. החיסכון בעלויות הוא כמובן היתרון הראשון והחשוב ביותר עבור מנהלי הארגון ובעלי החברה שכן מיקור חוץ מאפשר להם לגייס כוח אדם מדויק וממוקד לפרויקט זמני ותחום בזמן ולוודא שהוא אכן מבוצע על הצד הטוב ביותר.בזמן הזה החברה ממשיכה להתנהל באופן שוטף שכן אין מספר עובדים שעסוקים בתוך החברה בביצוע הפרויקט אלא אנשים נוספים שנועדו לביצוע הפרויקט בלבד.
  2. היתרון השני בגיוס כוח אדם במיקור חוץ הוא הזמן-משאב חשוב לא פחות בכל ארגון ובכל חברה. ברגע שמדובר בפרויקט שהינו פרויקט תחום בזמן והעובדים אשר מגויסים לצורך הפרויקט מומחים בנושא ובתחום שלו- הרי שהם יבצעו אותו בזמן קצר יותר ויקצרו את התהליך עד קבלת התוצאות הרצויות.
  3. מקצועיות ואיכות- בכדי להשיג עבודה איכותית ומקצועית יש צורך באנשים מומחים המבינים בתחום ויודעים לבצע את המשימה בצורה הטובה ביותר. לא תמיד ניתן למצוא עובדים כאלה בתוך החברה במיוחד אם מדובר בפרויקט מאוד ספציפי, ולא תמיד משתלם ללמד את אותם עובדים תחום חדש אלא פשוט לשכור את שירותיהם של עובדים מומחים בתחום מחוץ לחברה.
  4. גמישות בשעות העבודה- בעוד על עובד בתוך החברה תשלמו הוצאות כולל שעות עבודה ומיסים ושעות נוספות במקרה הצורך, עבור אותם שירותים במיקור חוץ תשלמו פר פרויקט או פר עבודה. מנהל הארגון לא צריך לחשב שעות עבודה או תשלום למספר עובדים אלא פשוט לשלם עבור פרויקט שיהיה מוכן בזמן נקוב, כאשר הקבלן החיצוני ערוך ויודע מתי להגדיל ומתי לצמצם את מצבת כוח האדם הנדרשת לצורך ביצוע הפרויקט.
  5. התמקדות בפעילות הפנים ארגונית- הוצאת פרויקטים החוצה מאפשרת למנהלים לרכז את פעילות הליבה של החברה בתוכה ולבצע שינויים פנים ארגוניים בצורה טובה יותר ויעילה יותר. ברגע שתשומת הלב שלהם לא נתונה לפרויקט חשוב אלא הם יודעים שהוא מפוקד בידיים טובות ומתבצע בצורה מקצועית ויעילה, הם יכולים לפנות משאבים לפתח פעילויות בתוך החברה ואת המקצועיות של העובדים שלהם בנוסף.