אנחנו רגילים לחשוב על חיתולים כמוצר לתינוקות בלבד אבל בשנים האחרונות חיתולים למבוגרים נהיו נפוצים יותר. חיתולים למבוגרים הם בעצם קטגוריה שלמה של מוצרי ספיגה המתאימים למבוגרים -פדים למבוגרים, תחתוני ספיגה למבוגרים וכמובן- חיתולים. מוצרי הספיגה למבוגרים מציעים פתרון למבוגרים הסובלים מבריחת שתן ומעוניינים להמשיך בחיי היום יום השגרתיים שלהם, וגם למבוגרים המרותקים למיטה ולא יכולים ללכת להתפנות באופן עצמאי, והם מגיעים במידות שונות וברמות ספיגה שונות. 

קרדיט תמונה Shutterstock
קרדיט תמונה Shutterstock

להבטיח ספיגה מותאמת לצרכים ולמגבלות

בריחת שתן הינה תופעה שהשכיחות שלה עולה ביחד עם הגיל. בעוד ברור שקשיש שמרותק למיטתו יזדקק לחיתול איכותי עם רמת ספיגה גבוהה שמתאים ללבישה לשעות ארוכות וגם לשעות הלילה, אנשים מבוגרים אשר מתפקדים באופן עצמאי יזדקקו למוצרי צריכה אחרים ומותאמים עבורם. מוצרי הספיגה למבוגרים מיועדים הן לנשים והן לגברים וניתן לרכוש אותם במידות שונות עם התאמה פיזיולוגית והן לפי השעות שהם צריכים ללבוש אותם. כיום אנשים שסובלים מבריחת שתן לא צריכים לעצור את חיי היום יום שלהם ולא צריכים להתבייש או לשבת בבית אלא יכולים להמשיך לתפקד באופן שוטף עם מוצרי ספיגה מתאימים.

איך מתאימים חיתולים למבוגרים

חשוב מאוד להתאים את מוצרי הספיגה בכדי שיהיו נוחים ללבישה לאורך זמן ושלא תהיינה דליפות. לצורך כך יש מידות שונות, רמות ספיגה ונתונים נוספים שיש לשים לב אליהם לפני בחירת המוצר.

  • רמת הספיגה- חיתולים למבוגרים הינם בעלי יכולת ספיגה של עד 3.5 ליטרים ויש רמות ספיגה שונות- לדליפה קלה, דליפה בינונית, דליפה חזקה ודליפה חזקה במיוחד.
  • התאמת החיתול נעשית לפי המשקל של הגוף וההיקף של המותניים לכן חשוב למדוד ולשקול או לדעת טווח מידות לפני שרוכשים מוצר. התאמת המוצר לפי המשקל והמידה היא זו שתאפשר לחיתול לספוג כמו שצריך
  • צורת סגירה ולבישה- ניתן למצוא בשוק חיתולים למבוגרים שלובשים כמו תחתונים, חיתולים עם פתיחה וסגירה בצד או מקדימה וכן הלאה. לאנשים שלובשים את החיתול באופן עצמאי תתאים צורת לבישה אחרת מאנשים לא עצמאיים שצריך להלביש להם את החיתול ולהוריד אותו.
  • חומרי הגלם- רוב החברות המובילות בשוק מציעות היום חיתולים למבוגרים המגנים על העור ושומרים עליו אבל בכל מקרה יש לשים לב ולבדוק היטב אילו חומרים יש בחיתול וכמה שכבות הגנה יש בו וזאת על מנת למנוע גירוי של העור והיווצרות של פצעי לחץ.
  • זמן השימוש- ישנם חיתולים למבוגרים המתאימים ללבישה למשך כל שעות הלילה, יש חיתולים שמותאמים לספיגה במהלך נסיעה ארוכה, וישנם כאלה המתאימים לכמה שעות בלבד, טיול או הליכה והתנהלות יום יומית רגילה. חשוב לבדוק את זמן השימוש ואת יכולת הספיגה בכדי לא למצוא את עצמכם מחפשים איפה להחליף או ספוגים בשתן.

טיפים לבחירת חיתולים למבוגרים

לאחר שבדקתם את כל הנתונים והחלטתם לרכוש חיתולים למבוגרים כדאי שתבדקו את כל החברות הקיימות ותבצעו השוואה בין המוצרים השונים. כמו כן מומלץ להתנסות בכמה מוצרים שונים ולבדוק כמה חברות שונות וזאת על מנת למצוא את המוצר האידיאלי עבורכם. כיום ניתן למצוא בשוק פדים, תחבושות, תחתוני מגן, תחתונים סופגים וגם חיתולים למבוגרים ואת כולם ניתן לרכוש באופן דיסקרטי ברשת בהתאמה אישית לאחר התייעצות עם אנשי מקצוע וגם ללבוש אותם בצורה נוחה ויעילה באופן דיסקרטי מתחת לבגדים ללא שירגישו או יראו וללא שיפריע לאיכות החיים. מומלץ לרכוש מספר מוצרים ולשמור אצלכם בהישג יד ובמקום נגיש על מנת שתמיד תהיו מוכנים לכל מצב ולא תמצאו את עצמכם ללא הגנה.