ארגוני סביבה לציבור הרחב: אל תתנו לכספי הפנסיה שלכם להיות מושקעים בבז"ן, המזהמת את הסביבה ופוגעת בבריאותנו על רקע הכוונה של בז"ן לגייס מחר (יום ג') 300 מיליון שקל באג"ח פתחו מגמה ירוקה "אנו" וחדר המצב בקמפיין פייסבוק ודיוור נרחב הקורא לציבור להפעיל לחץ על הגופים המוסדיים שלא להשקיע באגרות החוב של החברה המזהמת. זאת, באמצעות פניה למנהלי קופות הפנסיה והגמל.

כלים

בדברי ההסבר שהפיצו הארגונים לציבור הרחב נטען כי: "כספי הציבור המנוהלים בקרנות החיסכון לטווח ארוך, לוקחים לא אחת חלק נכבד במימון פרוייקטים בעלי פוטנציאל להשפעה סביבתית שלילית. כפועל יוצא, אנחנו מממנים מכיסנו פרוייקטים הפוגעים בסביבתנו והמזיקים לבריאותנו"

יוזמי המחאה טוענים כי קופות הפנסיה של הציבור מאפשרים מימון להמשך הפעילות המזהמת של החברה ואף לאחרונה דווח על כוונה להגיש כתבי אישום נגד החברה ובעלי תפקידים בה בגין עברות, לכאורה, על החוק למניעת מפגעים וחוק אוויר נקי ובגין עיכוב לכאורה בהתקנת אמצעים להפחתת פליטות ממיכל אחסון. בנוסף, מייחס כתב האישום עבירה על חוק חומרים מסוכנים ביחס למועד פינוי בוצה בהצטברה בחצר מפעליה.

הארגונים מסתמכים על הנתון המצביע על כך שהנפקת החוב הקודמות השנה, הלוו הגופים המוסדיים לבזן כ- 680 מ' שח מכספי קופות הפנסיה והגמל למימון פעילותה המזהמת של בז"ן. כעת, מטרתם להפעיל לחץ על המוסדיים באמצעות ציבור החוסכים שלא לאפשר את המשך מימון החברה באמצעות כספי הציבור שנפגע מפעילות החברה.

ד"ר רויטל גולדשמיד, פעילת מגמה ירוקה: "זילות חיי האדם במפרץ חיפה הפכה לשיגרת סרטן בלתי מתקבלת על הדעת: מפעלים מזהמים את חיי התושבים בתחלואת יתר של מחלות נשימה, לב, סרטן... מטרופולין שלם של מעל חצי מליון אנשים סובל כאן יום-יום מאוזלת יד הרשויות ומהעלמת עין פושעת של מקבלי ההחלטות. משרד הגנת הסביבה בחר לטפל בזיהומי התחבורה בעיר במקום באכיפה החלטית על המפעלים המרוקנים את האוויר ממפרץ חיפה. לא נותר לנו אלא לסגור את צינור הכסף המממן את התחלואה, ולקרוא בזאת לציבור ולקרנות הפנסיה לא לקנות אג"ח בז"ן בהנפקה מחר, 1/12/15, כדי שלילדי חיפה יהיה עתיד"