הפרלמנט הצ'כי קורא לממשלתו לדחות את ההמלצות על סימון המוצרים המגיעים מישראל. אמש שוחח לפיד עם חבר הפרלמנט הצ'כי רובין בוהניש שהוביל את המהלך, הודה לו והזמין אותו לביקור בישראל. "אני מבקש להודות לך בשמם של כל אזרחי מדינת ישראל על המאבק שלך נגד החרם בפרלמנט הצ'כי"

לפיד: "ההחלטה של הפרלמנט הצ'כי מוכיחה שאסור לנו להזניח את הזירה הבינלאומית אל מול הטירוף של האיסלאם הקיצוני. אנחנו צריכים להשמיע את קולנו ולהיאבק בכל מקום, בכל פרלמנט ומול כל ממשלה".

בעקבות ההחלטה של הפרלמנט הצ'כי אמש לקרוא לממשלתם לדחות את סימון המוצרים המגיעים מישראל שוחח יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד הלילה עם חבר הפרלמנט רובין בוהניש מהמפלגה הסוציאל דמוקרטית, יו"ר אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-צ'כיה שהוביל את המהלך להתנגדות לסימון מוצרים מההתנחלויות בפרלמנט הצ'כי.

לפיד הודה לבוהניש על המאמצים שלו והדגיש כי הוא מודה לו בשמם של כל אזרחי מדינת ישראל על התגייסותו למאבק נגד החרם על ישראל. לפיד הזמין את בוהניש לביקור חם בישראל. כמו כן, שוחחו ח"כ לפיד ויו"ר אגודת הידידות ישראל- צ'כיה בכנסת , ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) עם שגריר ישראל בצ'כיה גארי קורן ושיבחו אותו על פעילותו החשובה בהובלת המהלך.

לפיד: "אסור לנו להזניח את הזירה הבינלאומית. ההחלטה שהתקבלה הלילה בפרלמנט הצ'כי מוכיחה שבעבודה קשה ואינטנסיבית מול ידידינו בעולם אפשר לנצח בזירה. כמו שצה"ל לא יכול ולא צריך להפקיר אף זירה, כך גם במדיניות החוץ אנחנו צריכים להיות בכל מקום, בכל פרלמנט, מול כל ממשלה, להסביר, להיאבק, לא לוותר לרגע. אנחנו אלה שצודקים במאבק נגד הטירוף של האיסלם הקיצוני, תפקידנו לדאוג לכך שהצדק שלנו ישמע בכל מקום על פני כדור הארץ."

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) יו"ר אגודת הידידות ישראל –צ'כיה בכנסת שהייתה שותפה למאמצים מאחורי הקלעים מול חברי הפרלמנט הצ'כי הוסיפה: "החרם המתרחב על ישראל אינו גזירת גורל, אשר לא ניתן לשנות. ההיפך הוא הנכון. קשרי הידידות והיחסים הקרובים עם צ'כיה הם דוגמא לכך. ההתגייסות המלאה של חברי הפרלמנט הצ׳כי לתמוך בישראל, לא נבעו יש מאין, הם תוצאה של דיאלוג מתמיד, שיתוף פעולה פורה וקשרי ידידות. בביקורי שם ופגישות שקיימתי עם שרי התרבות, הרווחה וחברי פרלמנט מצאתי שותפי אמת להמשך הדרך. כיושבת ראש אגודת הידידות ישראל - צ'כיה, אני מבקשת לברך את חבר הפרלמנט הצ'כי רובין בוהניש על העבודה הברוכה . "

אמש דחה הפרלמנט בצ'כיה את הנחיית האיחוד האירופי לסמן מוצרים ישראלים שיובאו מהגדה המערבית ומרמת הגולן, וקרא לממשלה שלא לקיים את ההנחיות. כזכור, לפני כחודש אימץ האיחוד האירופאי את ההמלצות לסימון מוצרים מההתנחלויות ומרמת הגולן אך הותיר את ההחלטה על מימוש ההחלטה לידי המדינות החברות באיחוד. במהלך השבועות האחרונים פועל לפיד מול חברי פרלמנט וגורמי ממשל בכירים באירופה על מנת למנוע את אימוץ ההמלצות לסימון מוצרים. בין השאר פנה לפיד ליושבי ראש ועדות החוץ והבטחון במדינות האיחוד בדרישה לקיים דיון בנושא טרם אימוץ המסקנות, שוחח עם חברי פרלמנט אירופאים ומקיים סדרת פגישות עם שגרירי מדינות האיחוד בישראל.