חוק השבת של ח"כ מיקי זוהר חוזר לסיבוב שני בועדת שרים לחקיקה. הצעת החוק למעשה אומרת כי כל המסחר במדינת ישראל יהיה סגור בשבת מלבד מקומות שיקבלו היתרים מיוחדים משר הכלכלה.

על פי הצעת החוק תיאסר פתיחת בתי עסק בשבת שלא קיבלו אישור מיוחד של שר הכלכלה, וכן לא תותר התניית חוזה שכירות או חוזה עבודה בדרישה לעבודה בשבת. 'חוק השבת' קובע גם כי פתיחת עסק בשבת תיחשב כ"עוולה אזרחית", ובעלי עסקים יוכלו לתבוע תביעת נזיקין עמיתים המפעילים בתי עסק בשבת ופוגעים בהם כלכלית.

הארגונים האזרחיים יוצאים למאבק: "דין תל אביב לא יהיה כדין בני ברק. זהו נסיון להצית אש במאבק מיותר בין דתיים לחילונים"

מיקי גיצין, מנכ"ל ישראל חופשית: "הצעת החוק של ח״כ מיקי זוהר לא קשורה כלל בסוגיית השבת, אלא בניסיון של חבר הכנסת להצית עוד אש במאבק המיותר בין דתיים לחילוניים. הניסיון לקבוע בחקיקה ראשית כי יש לסגור את כל המדינה בשבת היא מיותרת ולא תוביל לדבר מעבר להתגוששות פוליטית. הרי אף אחד לא מצפה שדין תל אביב יהיה כדין בני ברק ונכון להותיר את סוגיית השבת לרמה המוניציפאליות. מעבר לכך וכפי שנכתב בדברי ההסבר לחוק, הרוב המכריע של הדברים שמוצעים בחוק החדש מצויים בספר החוקים הישראלי ואינם נאכפים וכנראה של בכדי. אם מיקי זוהר באמת דואג לאופייה של השבת בישראל עדיף לו לקדם דיאלוג בונה בעניין ולא קונפליקט מיותר".

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושיוויון הרב עו"ד אורי רגב אמר ש"מדובר בסוג הצעות החוק שמשניאות את היהדות ומרחיקות ממנה את הציבור הרחב. עצוב מאוד שחברי כנסת בליכוד מתנדבים לעשות את העבודה השחורה והמלוכלכת עבור המפלגות החרדיות, במקום לחשוב באופן רחב ופלורליסטי יותר על אופי השבת במדינת דמוקרטית ויהודית. ההתעלמות, למשל, מהנהגת תחבורה ציבורית בשבת, והצורך של משפחות עם ילדים לא להיתקע שבת שלמה בלי חיתולים או חלב, מלמדת על כוונתם האמתית של מציעי החוק: כפיה דורסנית ומתנשאת שמנסה להפוך את ישראל למדינת הלכה".