רחל פרץ ובת שבע דורי - קורלייה הן הזוכות בפרס הליקון למשוררים בראשית דרכם ע"ש רמי דיצני ז"ל לשנת 2015. הפרס בשווי 15,000 ₪ הוענק זו השנה השלישית במסגרת פסטיבל השירה הבינלאומי ה- 14 של הליקון 2015

כלים

"שער", פסטיבל השירה הבינלאומי ה – 14 של עמותת הליקון, המתקיים זו השנה הראשונה במתחם המדיטק בחולן בחג החנוכה בין 9- 12 בדצמבר 2015, יעניק זו השנה השלישית את פרס הליקון למשוררים בראשית דרכם ע"ש רמי דיצני ז"ל. הפרס בסך של 15,000 ₪ מוענק ביוזמתה ואדיבותה של משפחת דיצני, ויתחלק השנה בין שתי זוכות.

ועדת השופטים שכללה את פרופ' אריאל הירשפלד, יעל גלוברמן, ושי דותן העניקה השנה את הפרס למשוררות: רחל פרץ ובת שבע דורי- קרלייה.

רחל פרץ (נולדה ביפו, 1966), למדה אמנות במכללת תל-חי ובאקדמיה לאמנות בצלאל, וכן בבית ספר לתיאטרון חזותי, בוגרת בית-הספר לשירה של הליקון וכן בוגרת מסלול עמיתים של עלמא, בית לתרבות עברית. שיריה התפרסמו בבמות שונות, זכתה בפרסים: מקום שלישי בתחרות הסיפור הקצר של "הארץ", 2010; מקום ראשון בתחרות שירה של "מקור ראשון", 2012.

עד כה פרסמה: מעשה לוט" (פרוזה), יומן קריאה בסיפור סדום ועמורה התנ"כי, בהוצאה עצמית, 2012; "כיפה אדומה | רק תני לו אויב", ספר שירה (ביכורים) בסדרה "כבר", בעריכת ליאת קפלן, מוסד ביאליק, שראה אור ב 2015.

בת-שבע דורי-קרלייה) נולדה בירושלים, 1970( למדה ספרות גרמנית ופילוסופיה באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטה החופשית בברלין. מנחה סדנאות כתיבה יוצרת בבתי ספר. בוגרת סדנאות "מקום לשירה" ו"הליקון". שיריה ותרגומיה ראו אור בכתבי עת ובעיתונים. ספר שיריה הראשון, "נפש, חשבון" בהוצאת מקום לשירה ובעריכת ד"ר גלעד מאירי 'יצא לאור בספטמבר השנה.

מנימוקי השופטים:

לרחל פרץ על השירה ההגותית הנוקבת האצורה בספרה הראשון; שירה בשלה ועצמאית שאינה מסגירה את היותה פרי ביכורים. ..... פרץ עוסקת ברגישות גדולה ברקמת היחסים בין נשים וגברים וביחסים שבין אדם לבין עצמו.

מבטה ממוקד בנקודות המגע שבין גוף ונפש; מבט חושני, אכזר לעיתים, רגיש לכוחות הגופניים-חייתיים המשתתפים בחיי האדם. אך לא פחות מכך הוא רגיש למהלכי הרוח ותגובותיה לחיי הגוף.......היא מיטיבה לדובב את הנפש הגברית לא פחות מאשר את זו הנשית. יש בדיבורה המטא-ארוטי פריצה חשובה מגדרי המגדר המקובלים.