הנהלת ארקיע ואיגוד עובדי התחבורה הגיעו להסכמות שיביאו לשיפור משמעותי של תנאי ההעסקה והשכר בחברת התעופה *** בין סעיפי ההסכם: תוספות שכר וותק והגדלת ההפרשות הפנסיוניות *** יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות: "הצדדים פעלו נכון לטובת החברה והעובדים כאחד" *** מנכ"ל ארקיע: "סיימנו תהליך יעיל והוגן לטובת החברה, עובדיה, בעליה ולקוחותיה" *** יו"ר הוועד: "הגענו להסכמים שמיטיבים את התנאים ואת שכרם של כלל עובדי ארקיע המסורים בכלל המגזרים"

כלים

בתום מו"מ ממושך שארך מספר חודשים, ההסתדרות והנהלת חברת התעופה ארקיע חתמו על הסכמים קיבוציים חדשים שיחולו על עובדי הסקטורים השונים בחברה: עובדי הקרקע, עובדי אחזקת המטוסים, הדיילים והדיילות הוותיקות, טייסי החברה וכן הטייסים אשר הגיעו לגיל 65. תוקף ההסכמים - עד סוף שנת 2018.

ההסכמים נחתמו בין יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי; מנכ"ל ארקיע ניר דגן, ממונה חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה קרנית שפר-לידור, משנה למנכ"ל ארקיע יריב בר-אור ויו"ר ועד עובדי ארקיע עליזה בלאיש.

עיקרי הסעיפים בנוגע לעובדי מגזר הקרקע ואחזקת המטוסים קובעים מתן תוספות שכר, מענק פרישה בגובה אלפי שקלים לעובדים שהגיעו לגיל פרישה, תוספות ותק וכן הסכמות על מעבר עובדים מהסכמים אישיים להסכמים קיבוציים.

בסקטור הדיילים והדיילות ותיקות נקבעו תוספות שכר שייפרסו על פני תקופת ההסכם, הגדלת תקרת שעות לצורך הפקדות פנסיוניות, תשלום עבור שהייה במקרה של איחור בטיסה, תוספות שח"מ (שבת חג ומועד) בגין שעות קרקע וכן תוספת שכר מיוחדת לדיילים בתפקיד "כלכל".

טייסי החברה יקבלו תוספות שכר בשיעורים שונים בהתאם לתפקיד ולוותק בחברה וכן ייהנו מהגדלת גובה ההפקדות הפנסיוניות.

בין הצדדים נחתם גם הסכם מיוחד הקובע את תנאי שכרם של טייסים שהגיעו לגיל 65. בנושא זה נקבע בין היתר כי החברה תמצא לכל טייס שהגיע לגיל 65 תפקיד אחר בחברה.

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, מסר: "מדובר בהסכם מצוין בענף התעופה המחזק את כלל האוכלוסיות בחברת ארקיע, וכל זאת ללא צורך בנקיטת אמצעים ארגוניים - מה שמעיד על כך שהצדדים פעלו נכון לטובת החברה ולטובת העובדים כאחד".

ניר דגן, מנכ"ל ארקיע: "יחד עם הצוות המקצועי של ההסתדרות סיימו הנהלת ארקיע ועובדיה המסורים והמקצועיים שהם גם שותפים בחברה תהליך יעיל והוגן לטובת החברה, עובדיה, בעליה ולקוחותיה. יחד נצעיד את החברה בתהליך קליטת מטוסים חדשים ופתיחת יעדים חדשים בעולם לקהל הישראלי ולתיירות לישראל".

עליזה בלאיש, יו"ר ועדי עובדי ארקיע: "הודות לשיתוף הפעולה הפורה עם ההנהלה והבעלים הגענו להסכמים שמיטיבים את התנאים ואת שכרם של כלל עובדי ארקיע המסורים בכלל המגזרים, ועל כך אנו גאים".