בסמארטפון או בטלוויזיה- איך אתם רגילים לצרוך את החדשות שלכם? מחקר חדש שנערך ע"י צמד חוקרי תקשורת מאוניברסיטת אריאל, מתחקה אחר השינויים בהרגלי הצפייה של הקהל הישראלי

כלים

ד"ר הילה לוינשטיין- ברקאי לתכנים חדשותיים יש רייטינג גבוה בקרב הציבור הישראלי. יחד עם זאת, בשנים האחרונות אנו עדים לכך שתכנים חדשותיים נצפים ביותר מכשירים, ויותר פעילויות מתבצעות במקביל לצפיה. במחקר חדש שנערך ע"י ד"ר הילה לוינשטיין- ברקאי וד"ר אזי לב-און מבי"ס לתקשורת באוניברסיטת אריאל, נבדקו לראשונה דפוסי הצפייה של הקהל הישראלי בתכנים טלוויזיוניים, תוך התייחסות לשינויים הללו.

המחקר נערך בשיטה חדשנית ע"י שימוש באפליקציה ייחודית שפותחה במיוחד למטרות המחקר. האפליקציה, ששמה IWatch, הותקנה על ידי 110 המשתתפים במחקר. המשתתפים במחקר נתבקשו במשך ארבעה ימים לדווח בעזרת האפליקציה על הרגלי הצפייה בתוכני ווידאו חדשותיים, החל מתדירות הצפייה, שעת הצפייה, משך הצפייה ופלטפורמת הצפייה. במחקר היו סה"כ 828 דיווחי צפיות ע"י המשתתפים.

בין הממצאים מהמחקר, עלה כי צרכני החדשות כיום לא צופים אדוקים בטלוויזיה בלבד, כפי שהיה נהוג בעבר. למעלה מ- 40% מהדיווחים על תכנים חדשותיים שנצפו לא היו בטלוויזיה. בנוסף, על כי למעלה מ-40% מבצעים פעולות תקשורתיות במקביל לצפייה, ובהן בדיקת מייל (למעלה מ-50%), וגלישה באתרי אינטרנט ורשתות חברתיות.

נתון בולט נוסף שעלה מהמחקר הוא כי יש הבדל בצריכת החדשות לפי השעה ביום. רבים מהצופים מעדיפים לצפות בטלוויזיה בקטעי וידאו ארוכים יותר כגון מהדורות חדשות שלמות או קטעים ארוכים מתוכם, ואילו במכשירים ניידים הצפייה היא בקטעי וידאו קצרים יותר. כמו כן, בטלוויזיה צופים בעיקר בפריים טיים בשעות הערב, ואילו הצפייה במכשירים ניידים מתרכזת בשעות הבוקר.

ד"ר הילה לוינשטיין- ברקאי מסבירה על חשיבות מחקרה: "מדובר במחקר ייחודי שלראשונה ממפה את העדפות הקהל הישראלי בנוגע לצפייה בתכנים חדשותיים. המסקנות אשר עולות מהמחקר מצביעות על שינויים רבים בהרגלי הצריכה של הצופה ומצביעים על כך שהצופים כיום פחות מרוכזים ומשתמשים במספר מסכים במקביל, דבר המהווה אתגר רב יותר מצד ספקיות התוכן בתחרות על ליבו של הצופה. גם השימוש באפליקציה ייעודית לשם מיפוי העדפות הצופים יכול להוות פריצת דרך בפני עצמה למחקרים נוספים אשר יסייעו לספקיות תוכן ומשווקים ללמוד את העדפות הצרכן והצופה הישראלי על מנת ליצור תכנים מותאמים יותר להעדפות הצופים."

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.