בסמארטפון או בטלוויזיה- איך אתם רגילים לצרוך את החדשות שלכם? מחקר חדש שנערך ע"י צמד חוקרי תקשורת מאוניברסיטת אריאל, מתחקה אחר השינויים בהרגלי הצפייה של הקהל הישראלי

כלים

ד"ר הילה לוינשטיין- ברקאי לתכנים חדשותיים יש רייטינג גבוה בקרב הציבור הישראלי. יחד עם זאת, בשנים האחרונות אנו עדים לכך שתכנים חדשותיים נצפים ביותר מכשירים, ויותר פעילויות מתבצעות במקביל לצפיה. במחקר חדש שנערך ע"י ד"ר הילה לוינשטיין- ברקאי וד"ר אזי לב-און מבי"ס לתקשורת באוניברסיטת אריאל, נבדקו לראשונה דפוסי הצפייה של הקהל הישראלי בתכנים טלוויזיוניים, תוך התייחסות לשינויים הללו.

המחקר נערך בשיטה חדשנית ע"י שימוש באפליקציה ייחודית שפותחה במיוחד למטרות המחקר. האפליקציה, ששמה IWatch, הותקנה על ידי 110 המשתתפים במחקר. המשתתפים במחקר נתבקשו במשך ארבעה ימים לדווח בעזרת האפליקציה על הרגלי הצפייה בתוכני ווידאו חדשותיים, החל מתדירות הצפייה, שעת הצפייה, משך הצפייה ופלטפורמת הצפייה. במחקר היו סה"כ 828 דיווחי צפיות ע"י המשתתפים.

בין הממצאים מהמחקר, עלה כי צרכני החדשות כיום לא צופים אדוקים בטלוויזיה בלבד, כפי שהיה נהוג בעבר. למעלה מ- 40% מהדיווחים על תכנים חדשותיים שנצפו לא היו בטלוויזיה. בנוסף, על כי למעלה מ-40% מבצעים פעולות תקשורתיות במקביל לצפייה, ובהן בדיקת מייל (למעלה מ-50%), וגלישה באתרי אינטרנט ורשתות חברתיות.

נתון בולט נוסף שעלה מהמחקר הוא כי יש הבדל בצריכת החדשות לפי השעה ביום. רבים מהצופים מעדיפים לצפות בטלוויזיה בקטעי וידאו ארוכים יותר כגון מהדורות חדשות שלמות או קטעים ארוכים מתוכם, ואילו במכשירים ניידים הצפייה היא בקטעי וידאו קצרים יותר. כמו כן, בטלוויזיה צופים בעיקר בפריים טיים בשעות הערב, ואילו הצפייה במכשירים ניידים מתרכזת בשעות הבוקר.

ד"ר הילה לוינשטיין- ברקאי מסבירה על חשיבות מחקרה: "מדובר במחקר ייחודי שלראשונה ממפה את העדפות הקהל הישראלי בנוגע לצפייה בתכנים חדשותיים. המסקנות אשר עולות מהמחקר מצביעות על שינויים רבים בהרגלי הצריכה של הצופה ומצביעים על כך שהצופים כיום פחות מרוכזים ומשתמשים במספר מסכים במקביל, דבר המהווה אתגר רב יותר מצד ספקיות התוכן בתחרות על ליבו של הצופה. גם השימוש באפליקציה ייעודית לשם מיפוי העדפות הצופים יכול להוות פריצת דרך בפני עצמה למחקרים נוספים אשר יסייעו לספקיות תוכן ומשווקים ללמוד את העדפות הצרכן והצופה הישראלי על מנת ליצור תכנים מותאמים יותר להעדפות הצופים."

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

עדכונים אחרונים

דצמ 26, 2018

כותבים עבודת סמינריון? אלו הטיפים שיובילו אתכם לציון גבוה יותר

כתיבת עבודות סמינריוניות הינה אחת המטלות החשובות בדרך אל התואר הנכסף. כתיבת העבודות הינה…
דצמ 10, 2018

קורס פוטושופ

מי שעוסק כבר בעיצוב מכיר בוודאי את תוכנת פוטושופ שמשמשת בתור כלי עיקרי לעבודה על תמונות,…
דצמ 10, 2018

קורס אנימציה בתוכנת אדובי פלאש FLASH

אוהבים לראות פרסומות זזות? שואלים את עצמכם איך עושים סרטים מצוירים? אם התשובה היא כן…
דצמ 09, 2018

הכרויות לאקדמאים – כיצד עושים את זה נכון

על פניו, אנחנו חיים בתקופה הכי טובה להכיר בן או בת זוג. יש לנו לא מעט כלים ואמצעים שונים…
נוב 21, 2018

מה זה אינדיזיין

אם אתם מתעניינים בעיצוב גרפי, אתם מתעניינים מן הסתם מה זה אינדיזיין כמו שאר התוכנות –…
אוק 18, 2018

מכללת הייטק מובילה – ללמוד במקום הנכון את התחום הנכון

עם התפתחות של ענף ההייטק בישראל, אז באופן טבעי החלו גם להתפתח מסלולי לימוד שונים אשר…